Felborult a Logan a német autóklub tesztjén

Vágólapra másolva!
Gyászos eredményt hozott a Dacia Logan szempontjából a német autóklub (ADAC) úgynevezett jávorszarvas tesztje. A Renault olcsó autója fejreállt a tesztpályán.
Vágólapra másolva!

Nemrégiben az Auto Bild című német hetilap azt a költői kérdést tette fel, hogy használt IV-es Golf, vagy Dacia Logan? A lap azoknak próbált segíteni, akik nem akarnak sok pénzt autóra költeni, mégis minőségi járművet szeretnének - minél hosszabb ideig - magukénak tudni. A tanácsadó sorozatnak része volt egy saját pénzen elvégzett törésteszt is.

Mit szól hozzá? Logan-topik a Fórumban.

Az Auto Bild összefoglalójában itt-ott dicsérte ugyan a Logant, végső értékelésében mégis keményen fogalmazott. Valami olyasmit lehetett kiolvasni a sorok közül, hogy ezerszer inkább négyes Golf, mint Logan, nem sokkal ezután érkezett meg az NCAP törésztesztjének eredménye is.

A Renault számtalanszor kihangsúlyozta, hogy az olcsóság érdekében feláldozott ezt-azt, így nem is várt háromcsillagosnál jobb eredményt az autókat ipari szinten zúzó független intézet vizsgálatától sem. Az eredmény pontosan közepes lett.

Nem tétlenkedett a német autóklub, az ADAC sem, s elvégezte a maga biztonsági próbáját. Ezt jávorszarvas-tesztnek is szokás nevezni, az autóknak 65 km/h-s sebességgel hirtelen kikerülő manővert kell végrehajtaniuk, majd visszatérniük eredeti "sávjukba".

Egy hasonló vizsgálaton (azt nem a németek csinálták) annak idején az első A Merci csúnyán elhasalt (borult), amire a gyár gyorsan biztonsági extrákkal tömte ki a kisautót.

Hogy a Renault miként reagál a Logan teszteredményére, egyelőre kérdéses, mindenesetre a Dacia a visszatérési manővernél szintén fejtetőre állt. A bajt valószínűleg az okozta, hogy a jobb első gumi olyannyira deformálódott, hogy a(z egyébként alu)felni (ergó elitebb felszereltségű modellt vihettek ki a pályára) hozzáért az aszfalthoz.

Az ADAC gyorsan meg is fogalmazott egy kritikus hangvételű közleményt, amelyben bírálta a futóműbeállításokat, valamint megjegyezte, hogy az A oszlop a kelleténél sokkal jobban deformálódott, ami veszélyt jelent a bent ülőkre. A német autóklub szerint az olcsó autóknál a biztonságnak ugyanolyan fontosnak kell lennie, mint a drágább modellek esetében, ezért arra kérte a gyártókat, hogy ezen a területen lehetőleg ne spóroljanak.