Loeb Athént is bevette

Vágólapra másolva!
Csütörtöktől vasárnapig az 52. Akropolisz-ralin meccsel az elit - a murvás görögországi futam a szezon nyolcadik versenye. A junioroknak a negyedik.
Vágólapra másolva!

Egy athéni szuperspeciálissal (az Olimpiai stadionban) már meg is kezdődött a Lamia központú, 52. Akropolisz-rali, a 16 fordulós WRC idei nyolcadik versenye. A 19 szakaszból álló murvás meccs össztávja 1065,57 km, ebből 349,57 a gyorsasági. Nem kevesebb mint 91 páros nevezett, a futam rekordere az 1995-ös évad legjobbja, a sajnos már visszavonulót fújt McRae öt győzelemmel.

Tavaly a 2003-as világbajnok Solberg nyert Loeb és Rovanperä előtt ezen a "gyilkos versenyen", amely a Török és a Ciprusi rali után a harmadik, utolsó a térségben, ebben a szűk mediterrániumban. És roppant nehéz. Szauna, kövek, por. És komoly tempó. És most ugye az van, hogy Loeb uralkodik. Azután, hogy két évvel ezelőtt még csak csapatát segíthette a trónra, 2004-ben már maga is felkapaszkodott rá, idén meg valahogy nem akaródzik leszállni róla.

A Citroën sztárja, mit sztárja, extraklasszisa, Schumija, emberfeletti géptökélye 2005-ben hétből ötöt nyert, legutóbb zsinórban négyet, és ha ezúttal sem talál legyőzőre, akkor egyrészt növeli előnyét, tovább, másrészt rekordot dönt. Mert ötöt egyhuzamban még soha senki nem tudott az élen zárni. A Le Mans-i megmérettetésen sem rajta múlt, hogy.

Az is vicces, hogy a 2006-ban (egyébiránt ki tudja, aztán még meddig) pihengető PSA-konszern "öreg" autója, a Xsara miként alázza csúnyán az elvileg sokkal modernebb riválisokat.

A gyári WRC-sek:

  • Citroën: Loeb, Elena > Sainz, Marti
  • Ford: Gardemeister, Honkanen > Kresta, Mozny
  • Subaru: Solberg, Mills > Atkinson, MacNeall
  • Peugeot: Grönholm, Rautiainen > Märtin, Park
  • Mitsubishi: Rovanperä, Pietiläinen > Galli, D'Amore
  • Skoda: Schwarz, Wicha > Tuohino, Markkula

Sőt, a sereghajtó "csehek" egy harmadik Fabiát is bevetnek, abban Paasonen és Vainikkä küzd az elemekkel. Privát topautóban közlekedik még Stohl, és még Pons is (Citroën), Henning Solberg, illetve Warmbold Ford Focust tép, Carlsson meg Subarut. És még egy csomóan WRC-znek, komoly a mezőny.

Egyéniben ugye Loeb vezet, csapatban (még) a Peugeot. Még, mert a címvédő Citroën támad, Sainz pedig segít. Aztán Duval visszatér. Monnyuk tuti a szezonvégi, sorozatban harmadik Citroën-diadal, szerintem, na de majd meglátjuk.

És akkor röviden az athéni szuperspeciálról: Olimpiai stadion, 70 ezer néző, murvás beállításokkal, gumikkal aszfalton... Loeb volt a leggyorsabb egy privát fordos, Higgins, aztán meg Märtin előtt. A java péntektől.

ki