Páratlan - Fiat Dobló Panorama Family 1.9 JTD

Vágólapra másolva!
Hétszemélyes, családi egyterű kéne gazdaságos dízelmotorral? Ráadásul jó áron? A Fiat Dobló Family mindenképpen megfontolandó választás.
Vágólapra másolva!

Hol is kezdjem. Talán ott, hogy először is bevallom: nem vagyok nagycsaládos. Sőt, igazából családos sem, kedvesemmel egyelőre csak egy roppant agresszív és akaratos sziámi macskával osztjuk meg otthonunkat, vagyis nem az a kategória vagyunk, akik lelkesen forgolódnak a családi egyterűek után az utcán. A szegmens tucatformáiért kicsit sem vagyok (vagyunk) oda, mindegyik olyan, mint egy hatalmas doboz.

Azt is őszintén megmondom, hogy fintorogtam, nyafogtam, amikor először beleültem a Doblóba (nekem a Multipla jobban begyere'), de aztán szép lassan barátság köttetett köztünk. Persze nem életre szóló, nekem sose kéne egy ilyen, ám ha valaki egyszer tanácsot kér tőlem, melyik egyterűt vegye, bátran fogom ajánlani a Fiatot.

Az autó neve egyébként érdekes. Nem sok modell kapható a piacon, amelyet ékezettel kell írni, de ez bizony egy olyan: nem rövid, hanem szigorúan hosszú "o", már csak azt nem tudom, ezt hogyan okoskodták ki Torinóban. Ez persze csak részletkérdés, sokkal fontosabb, hogy a Doblóhoz alapáron, szériában jár a kivehető hatodik és hetedik ülés, vagyis már látatlanban jó vételnek tűnik. De előbb szaladjunk gyorsan körbe.

Ha hátulról indulunk, a Dobló egészen a B oszlopig olyan szögletes, mint egy kocka. Nincs ám ebben semmi meglepő, eredetileg kisteherautónak készült szegényke, csak aztán valaki fejéből kipattant az isteni szikra, s hatalmas ablakokat rajzolt az oldalára. A vázlat meggyőzőnek tűnhetett, hiszen a rakteret azon nyomban székekkel töltötték fel, pénz nem fogyott, de máris két karosszériaváltozatban lehetett árulni ugyanazt a kasztnit. Nagy ötlet.

A sétát folytatva, az A oszlop viszonylag meredeken zuhan a macis orrhoz vezető motorháztetőre, a hűtőrács műanyag, a lökhárító dettó, de ez kivételesen így tuti. Valahogy belül is feltűnő, hogy a személyszállítás itt csak utólag jött ötlet, az ajtókon viszonylag kevés a kárpit, sokszor előretolakodik a nyers lemez. Fura módon a Doblóban ez sem zavaró, illik az autó karakteréhez, legalább nem kell rá vigyázni, összenyálazhatja kutya, macska, gyerek, nem lesz semmi baja. A műanyagok kopogósak, kemények, a leghátsó ülés(ek) hajtogatásánál pedig kiderült, hogy karcolódnak is.

Képgaléria





Képgaléria