Módi - Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

Vágólapra másolva!
Mindig is remek, népszerű kis kocsinak számított, ezzel az új, erős dízelmotorral pedig még divatosabb a Ford Fiestája. Az meg nem az "ő" hibája, hogy ennyire drága.
Vágólapra másolva!

Betyár - Ford Fiesta ST

Nahát, ez is Ford, ez is fekete, ez is egyhatos, ez is Ghia felszereltségű. Csak nem Focus, nem kombi és benzines. Viszont Fiesta, háromajtós és dízel. Igen, már nemcsak 1.4-es, hanem akár 1.6-os TDCi erőforrás is mozgathatja kis kékoválunkat 90 lóerő maximális teljesítménnyel és több mint 200 Nm-es nyomatékcsúccsal.

Az meg már bőven elegendő - nem mintha az 1.4-es nem szedné szintén egész fürgén a lábait. De ez az 1.6-os bizony jóval komolyabb. Motorilag is rátesz egy lapáttal arra a képre, törekvésre, tendenciára, mindenségre, hogy a kategóriák határvonalait módszeresen kirúgdossa, átrajzolja és újrahúzza a modern autóipar, az egyes modellek elsöprő többségükben nagyobbak és erősebbek elődjüknél feljebb pozícionálva, egyben nem lemaradva a riválisoktól.

Bizony, hiszen azok a fránya "ellenségek" nem nyugszanak, és mindig magasabbra pöckölik a lécet. A Renault Clióhoz ugye például nem kevesebb mint háromféle 1.5-ös dCi motort rendelhetünk, de végestelen sorolhatnók a példákat a VW-konszern kisautóitól PSA-ékon át az olaszokig vagy a japánokig - dízelforradalom van, teljesítményhegyezés meg minden. Apropó, PSA, ez az 1.6-os Fiesta-szív bizony a franciáktól van.

Csak valahogy az nem megy, de legalább senkinek, hogy lent tartsák az árakat. Mert még mindig igaz az, hogy soktízezer kilométert kell belegyömöszölni dízeles, turbódízeles kedvencünkbe azért, hogy ne csak a benzinkúton mosolyogjunk hülyén, félelégedetten. Mert ezekért a kisautókért mélyen a zsebbe kell nyúlkálni. Jelesül a Ford az 1.6 TDCi Fiestáért minimum 3,5 millió forintot kér - tesztautónk Ghia felszereltséggel már majd' 4, azaz négymillió, hát nem kevés. Sőt, 4,7 millió a további extrákkal (bőrbelső, napfénytető, tolatóradar, fűthető első szélvédő, stb.).

Forrás: [origo]


Meg akár sportcsomaggal (futómű, kötény) is rendelhetjük olajos Fiestánkat, amellyel akár ST-fíling is elérhető. Nem csupán látszatra, de gyakorlatilag, menet közben is, rugalmasságilag mindenképp. Tudniillik az 1.6 TDCi másfél másodperccel jobban gyorsul negyedik fokozatban 50-ről 100-ra, írja a katalógus. Nem mértük, de elhisszük, elhitette velünk.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]


Közben, utazgatva, ha kisautósan is, de igen jól érezzük magunkat a műanyag (plusz bőr), de minőségi beltérben. Egyszerűen funkcionális műszerek, direkt kormány, aztán ugye a pazar váltó - nekem az ülések nem tetszettek annyira, főleg, ha valamivel keményebben küldtem neki. Egy jóízű szerpentinkedésen a feszes futómű, a fék is több mint jóra vizsgázik, a sofőr viszont kapaszkodhat erősen a volánba, nehogy.

Összességében bejövős autó a Fiesta 1.6 TDCi, így háromajtósan pláne. Hölgyeknek, második autónak, Fordnak tökély. De kiscsaládos elsőnek, egyetlennek is megfelelő. Hátra igaz, hogy nem a legkényelmesebb beszállni, meg ottan időzni, de. A csomagtér sem vonzza a hiába lapra szerelt, de mindig túl nagy pakkokat. Sebaj. Valamiért nekem mégis inkább az ST kéne, asszem, szerintem. Jaj, csak felejteném ezt a (nálunk) fránya 5,5 literes fogyasztást, túl jó.

ki