Kis parádézott, ismét McRae vezet a Dakaron

Vágólapra másolva!
Ahogy a harmadik, úgy a keddi, ötödik szakaszt is a skót McRae (Nissan) nyerte az autósok mezőnyében a 27. Dakar-ralin. A motorosoknál az ausztrál Caldecott volt a leggyorsabb, összetettben a szintén KTM-es, spanyol Coma állt az élre. A magyar csapatok is szépen haladnak.
Vágólapra másolva!

A második afrikai, az első igazán kemény (381 km-es) szelektív sokakkal kibabrált (a gyorsasági nagy része még a tapasztalt "sivatagi rókáknak" is új volt). Meglepetésre az abszolút favorit Mitsubishi két nagy ásza, a tavalyi első francia Peterhansel és a szintén Dakar-győzelemmel büszkélkedő japán Maszuoka is elbukott. Peterhansel rendesen odacsapta a gépet és közel 25 percet, Maszuoka alatt a technika makacskodott és 3 órát vesztett... Második szakaszgyőzelmét aratta bezzeg a 1995-ös év WRC-világbajnoka, Colin McRae, és a többi nissanos is jól ment (miként a volkswaganesek is jó napot zártak).

Összetettben McRae visszavette vezető helyét az ezúttal "csak" kilencedik amerikai Gordontól. A magyarok közül megint Kisék voltak a legfürgébbek, de Palikék, Szalayék és Lisziék sem maradtak le sokkal.

"A mai napon 382 kilométer gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a versenyzőknek, melynek az eleje murvás-technikás, a közepe köves-sziklás, míg az utolsó 60 kilométer sík homokos rész volt" - mondta Szalay. "A 120. kilométernél elment a kormány szervója (mint utólag kiderült: a szervóhűtőt egy ütés érte, ami miatt kifolyt belőle az olaj), ezért a hátralévő 260 kilométert enélkül kellett megtennünk. Ez óriási hátrányt jelentett, mivel a kanyargós-technikás pályán sokszor álló helyzetig kellett fékezni, hogy egy kanyart be tudjunk venni, a hosszú egyenes szakaszokon pedig nem tudtunk gyorsan menni, hiszen a csúszós homokos úton nem tudtam volna gyorsan korrigálni. Mindezek ellenére sikeresnek értékelem a napot, hiszen megállás nélkül sikerült a célba beérnünk. A táborban pedig az az örömhír ért, hogy sikerült megjavítani a szervizkamionunkat, és már jönnek a smarai táborba."

Kiséket a jelek szerint nem törte össze a hétfői büntetés: ismét parádésat autóztak, és a szakaszon a 28. helyre hozták a kék Nissant. Palikék sem mentek rosszul, ők a szakaszon a 48. összetettben a 42. helyre jöttek be.

Kis Sándor: "Ma a saját tempónkat tudtuk autózni. Egy darabig az elején porban mentünk, de aztán sikerült előznünk, és szét is szakadt a mezőny, úgyhogy a saját ritmusunkban tudtunk menni. Annyi volt még a problémánk, hogy a végén 150 kilométert jöttünk szervó nélkül, az egy kicsit munkás volt. A pálya maga tipikus marokkói köves pálya volt, lehetett rajta döngetni. Az autónk tökéletesen működött, úgy érzem, most a helyünkön vagyunk."

Palik László: "Egy évvel ezelőtt ugyanitt, Marokkóban az egyik szakasz elején kaptunk egy hátsó durrdefektet, és elestünk. Ma megismétlődött ugyanez a szituáció, de szerencsénkre azzal a különbséggel, hogy el nem estünk. Viszont amíg mi a kerékcserével bíbelődtünk, mellettünk szépen elhúzott vagy tíz autó, s így amikor továbbmentünk, kvázi a lassabb autók között találtuk magunkat egy olyan szakaszon, ahol nem igazán lehetett előzni. Hát mit mondjak? Nagy önuralomra volt szükségem, hogy ne csináljak hülyeséget. Nagyjából a pálya feléig tartott ez az áldatlan állapot, onnantól tudtunk a saját tempónkban menni. A pálya rettentő köves volt, tipikus marokkói, aztán 150 kilométerrel a vége előtt kisimult, és onnantól nagyon lehetett jönni. Ami pedig a kisautót illeti, ma is tökéletesen működött a drágám."

Motor

A motoroknál "rend" van, tudniillik az első 30-ba mindössze két nem KTM-es bírt beférkőzni (Yamahával)... Az eddig vezető francia Fretigne hetedik lett (kicsit eltévedt), abszolútban is visszacsúszott hetediknek. Élen a napi második spanyol Coma, mögötte a szakaszgyőztes, ausztrál Caldecott és a francia Després.

A mieink közül Varga Ákos, Nagy Péter és Hermann Henrik is tette a dolgát ebben a sorrendben, különösen Varga és Nagy villognak. Ne feledjük, hogy mind elsődakarosok, versenyben vannak, ez a lényeg.

Kamion

Szallerék és Darázsiék is célba értek, előbbiek nyerték kettejük különversenyét uszkve két és fél perccel. Ismételt és összetettben is vezet persze az orosz Csaguin-csapat a honfitárs és szintén kamazos Kabirovék, illetve a Tatrát hajtó De Azevedeóék előtt.

Következik a 6. szakasz Szamara és Zuirát között, azaz Marokkóból át Mauritániába, a 622 km-ből nem kevesebb mint 492 a mért.