Alig több mint két hónapja írtunk az új Toyota Hiluxról. Akkor csak kicsit mentünk terepre vele, főleg közúton hajtottuk, a pénteki magyar premieren viszont szügyig gázoltunk vele a sárban. Mielőtt az izzasztó félórácskáról, gyorsan a kötelezőt: itthon a pickupok eladása darabszámban stagnál, részesedésük viszont csökkent, idén a piac mindössze egy százalékát adja a szegmens. Ezen az egy százalékon a Toyota, a Nissan, a Mitsubishi, a Mazda és a Ford osztozik ismert modelljeivel, felépítésileg 7,4 százalék volt szimpla, 3,2 százalék extra, míg 89,4 százalék dupla kabinos. Az összkerékhajtás egyeduralkodik, de néhányan keresik a hagyományos, hátsó kerekes modelleket is. Az új Hiluxból ilyen is, olyan is kapható.
A Hilux elsősorban munkaeszköz, szabadidőautó-funkciója csak másodlagos. Persze ettől még nem puritán a külseje-belseje, de érezhető, hogy inkább arra szánták, elhordja a munkásbrigádokat ide-oda. Amerikában imádják (nemcsak a melósok), de sokfelé sikeres, immár a hatodik generációnál, s 12 millió eladott darabnál tart a modell, ezzel a Corolla mögött második a márkarangsorban. És az új azért már nagyon személyautós, a dupla kabinos simán elmegy családi járgánynak.