Garzon négy keréken: Mercedes Viano Marco Polo

Vágólapra másolva!
Megszállott világjáróknak lehet jó hír, hogy a Mercedes hazai importőre megkezdte a Viano kisbusz alapjaira épített lakóautók magyarországi forgalmazását. A Marco Polo névre keresztelt jármű egy garzon kényelmét nyújtja négy keréken.
Vágólapra másolva!

Nyugat-Európában már hosszú évtizedek óta töretlen a lakóautók népszerűsége, ám hazánkba csak szépen lassan szivárognak be ezek a guruló apartmanok. Az ok persze meglehetősen egyszerű, hiszen elég drága mulatság egy-egy ilyen járgányt megvenni és fenntartani egész évben néhány hét nyaralásért. Az év végétől már nálunk is kapható Viano Marco Polo némileg kilóg a sorból, ugyanis lakóautónak lakóautó, ám méreteivel nem követel annyi kompromisszumot, mint egy fullextrás behemót.

A Marco Polo legnagyobb erénye a - Wastfalia Van Conversaion által készített - felnyitható tetőtér, ahol két ember tökéletesen be tudja magát vackolni, ám ha még ez sem lenne elég, az "alsó szinten" egy takaros kis franciaágyat lehet kialakítani a hátsó üléssorból. A számtalan polc, rekesz és szekrényke között egy komplett konyha is helyet kapott a kisbusz bal oldalába építve gáztűzhelyestül, hűtőstül, mosogatóstul. A családi étkezéseket ugyancsak le lehet tudni a Marco Polo belterében az első ülések megfordításával és egy ötletes asztallap kihajtogatásával, amely alapesetben az oldalsó tolóajtóban rejtőzködik.

Forrás: [origo]A szürke hétköznapokon a Marco Polót egyébként teherszállításra is be lehet fogni, ebben az esetben csak a két hátsó ülést kell kiszerelni és máris három köbméter feletti raktérrel lehet gazdálkodni. Akinek nem lenne elég az alapesetben szerelt négy ülés továbbiak rendelésével növelheti az utasok létszámát maximum hat főig. Ezen kívül számos extrával lehet még fokozni a komfortot, ilyen(ek) például a felnyitható tetőbe épített extra csomagtartók, az árnyékoló féltető, az időkapcsolóval ellátott állófűtés, vagy az igen hasznos légrugózás, amely súlyterheléstől függetlenül vízszintben tartja a buszt és segít kiegyenlíteni a kempingezésre kiválasztott hely esetleges szintkülönbségeit.

Forrás: [origo]Az összehajtogatható tetőtérnek köszönhetően a Marco Polo magasságát sikerült 2 méter alatt tartani, így a kisbusszal bármelyik (mély)garázsba könnyedén be lehet parkolni, ami elég kevés lakóautóról mondható el. A rendelhető motorválaszték megegyezik a műszaki alapokat adó Vianóéval, ami két dízelt és három benzinmotort jelent. Az alapverziót a 2.0 CDI jelzésű 110 lóerős dízel jelenti, e felett a 2.2 CDI áll a maga 150 lóerejével, ám érdemes megjegyezni, hogy mindkét esetben - a jelöléstől függetlenül - ugyanarról a 2148 köbcentis blokkról van szó, csak más-más teljesítménnyel.

Forrás: [origo]A legkisebb benzines alternatívát egy 3,2 literes hathengeres jelenti 190 lóerővel, ennek a blokknak létezik egy 215 lóerős változata is, míg a kínálat csúcsán egy új hathengeres, 3724 köbcentiméteres 231 lóerős benzinmotor áll. A V6-os benzinesekhez alapesetben jár az ötsebességes automata, a dízelekhez ezt extraként meg lehet rendelni a hatsebességes kéziváltó helyett. Az igazán extrém utazók a következő év elejétől összkerékmeghajtással is kérhetik a Marco Polót, amely alapesetben hátsókerekes kivitelben készül.

És végül a piszkos anyagiak: a legolcsóbb - 109 lóerős dízellel szerelt - Marco Polo bruttó alapára 10 620 000 forint, ami a fent felsorolt szolgáltatásokat és az autó kidolgozását tekintve - a jól csengő márkanévről már nem is beszélve - baráti egy garzonért.

Forrás: [origo]