Negyedszázados a légzsák

Vágólapra másolva!
25 évvel ezelőtt mutatkozott be a Mercedes-Benz első légzsákos autója, egy S-osztályos limuzin. Balesetkutatók kimutatása szerint csak az Egyesült Államokban eddig 14 200 ember életét mentette meg a légzsák, Németországban 2500-ra tehető a számuk az 1990 óta eltelt időszak alatt.
Vágólapra másolva!

Az ütközés erejét tompító párnák ötlete ugyan már az ötvenes évek elején megszületett, ám akkor még nem állt rendelkezésre megfelelő műszaki háttér a megvalósításához, így csak 1967-ben kezdték el a légzsák fejlesztését a Mercedesnél. A kioldást elindító szenzorika és a mindössze 30 ezredmásodperces felfúvódási időt biztosító gázgenerátor megszületése a Mercedes-Benz mérnökeinek köszönhető. Ugyancsak az ő nevükhöz fűződik a légzsák szakadásálló szövetanyagának kifejlesztése, felfúvódási tulajdonságainak tökéletesítése, valamint annak megvalósítása, hogy a komplett rendszer elférjen a gépkocsi kormányában.

Több mint 250 ütközésvizsgálat, 2500 gurulószános kísérlet és 7 millió kilométernyi tesztvezetés után 1980-ra végre sorozatgyártásra éretté vált a légzsák, és még ebben az évben premierjét ünnepelte az S-osztályban az ugyancsak világújdonságnak számító övfeszítővel együtt.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság tapasztalati szerint a személygépkocsiban utazók közül minden harmadik személy a légzsáknak köszönhetően kerüli el a súlyos sérüléseket, és minden hatodik a halált. Csak az Egyesült Államokban 1987 óta 14 200 ember életét mentette meg e fontos biztonsági felszerelés.

Különleges légzsákot fejlesztett a Toyota/auto/ujdonsag/20050825kulonleges.html