Loeb marad a visszatérő Citroënnél

Vágólapra másolva!
Pontosan ezt vártuk, és jól be is következett: a világbajnok Citroën 2007-ben visszatér, addig is, jövőre a trónoló Loeb egy "privát" Xsara WRC-vel ölheti ki a reményt a riválisokból. Hogy sorozatban harmadszor is ő legyen a legjobb. De legalább a 2006-os konstruktőri cím tuti nem valamelyik PSA-csapaté lesz.
Vágólapra másolva!

Papírforma, és rossz hír a többieknek: a francia Sebastien Loeb "privát" Citroën Xsara WRC-t terelget a 206-os vb-szezonban. A kétszeres világbajnoknak a belga Kronos Racing biztosítja a gépet, navigátora továbbra is a monacói Daniel Elena lesz. Hozzájuk hasonlóan a spanyol Xavier Pons is minden bizonnyal Xsarát kap a vb-futamokra.

A Citroën még azt is tudatta egy rövid kis közleményben, hogy a PH Sport és az Oreca csapatokon keresztül végre ügyfélautókat is biztosít az érdeklődőknek, azaz megjelenhetnek a Xsarák elvileg bárhol, mondjuk a magyar bajnokságban is akár...

A Citroën ugye a másik PSA-gyermekkel, a Peugeot-val karöltve 2006-ban nem meccsel a WRC-ben, azaz éppen az elmúlt hat szezon két legjobbja száll ki. A Peugeot későbbi visszatéréséről egyelőre nem tudni, a Citroën azonban máris bejelentette, hogy 2007-ben újra támad. Mert megszülettek a számára (is) fontos költségcsökkentő intézkedésekről szóló döntések, garanciák. És akkor majd minden bizonnyal C4-gyel veszik fel a kesztyűt, aminek tesztelését leállították, s aztán nyilván ismét megkezdik (a végletekeig tökéletesítve).

Az egyéni világbajnoki cím szempontjából ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy Loeb jövőre zsinórban harmadszor is révbe érhet, hiszen ezekkel a Kronos-féle "privát" Xsara WRC-kel idén az osztrák Manfred Stohl és Pons is bravúrkodott már - Stohl majdnem futamot nyert a durva murvás Cipruson, Pons épp, csak lemaradt a dobogóról a gyors aszfaltos Katalán ralin.

Az azért jó, hogy mérget nem lehet venni Loeb sikerére, hiszen mégiscsak változik a helyzete, ha nagyot nem is. Konstruktőrileg mindazonáltal eljön a lehetőség a Ford vagy a Subaru (esetleg a Mitsubishi) számára, még nem tiszta a kép, de izgalmasnak tűnik, már most.

Most, hogy a 2005-ös szezonból egy futam van még vissza, péntektől vasárnapig a murvás Ausztrál rali. Az ugye már eldőlt, hogy egyéniben Loeb, csapatban a Citroën a világbajnok, de az ezüstért 2003 legjobbja, a norvég Petter Solberg (Subaru) és a kétszeres csempion (2000, 02) finn Grönholm (Peugeot) még összeakasztja a bajszát - mindkettőnek 71-71 pontja van.

Konstruktőri bronzkérdés is van még, előny a Fordnál a Subaruval szemben (100-91). Annál a Fordnál, amely máris beveti egy éles teszten a 2006-os Focus WRC-t (utcai ST alapokon) passzív difivel. Eddig még "csak" a brit bajnok Mark Higgins próbálgatta megannyi kilométeren át Angliában), persze minden kékoválos vezető elégedetten nyilatkozott, és várakozással teli.

Forrás: EPA

Ausztrália, 2004, Ford Focus WRC

Ausztráliában ott lesz még McRae mester, az 1995-ös szezon skót bajnoka, mindenki nagy kedvence, már megint egy Skoda Fabiában. Aztán elvileg utolsó versenye lesz a német Armin Schwarznak (egy másik Skodrival), visszavonul a lelkem. Még aztán Loeb meg azért hajt, hogy még egy rekordot megdöntsön: már övé az egy szezonon belüli legtöbb futamgyőzelem (10), a legtöbb diadal sorozatban (6). Mostan a Lancia 1988-as csúcsát kéne túlszárnyalni, az egy évadban elért legtöbb márkasikert (10). Meglehet könnyen, ja, tavaly is Loeb nyert a szezonzárón...

Ő meg a 2006-os Focus WRC, még a műteremben

Még pár szó az új Focusról és a Fordról: a 2006-os WRC hivatalos bemutatója a Bolognai MotorShow-n lesz december 1-jén. Ezt a dátumot azért is jobb, ha megjegyezzük, mert valószínűleg akkor derül ki, hogy ki lesz a második számú pilóta a Peugeot-tól igazolt Grönholm árnyékában.

ki