Talmácsi sporttörténelmet írt

Vágólapra másolva!
Talmácsi Gábor bravúros motorozással a második helyen fejezte be a Spanyol Nagydíjat, így az összesítésben meg tudta őrizni harmadik helyét a vb-tabellán. A nyolcadliteresek futamát a finn Mika Kallio nyerte, ám a világbajnoki címet a taktikusan versenyző svájci Thomas Lüthi szerezte meg.
Vágólapra másolva!

Kellemes meleg idő és rengeteg néző fogadta a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyét a spanyolországi Valenciában, ahol az utolsó futamnak vághatott neki a három géposztály. Elsőként a 125 köbcentisek álltak fel a rajtrácsra, ahol Gábor a nyolcadik számú starthelyet foglalhatta el az edzésidejei alapján. Talma szokásához híven remekül kapta el a rajtot és néhány kanyar után már az ötödik helyen motorozott. Az első körökben hamar kialakult az erősorrend: a hazai pályán motorozó Sergio Gadea elhúzott az Apriliájával, őt a vb-harmadik helyért küzdő olasz Mattia Pasini követte, aki után két KTM-es, Mika Kallio és Talmácsi Gábor száguldott. Ez a vezető négyes körről körre távolodott a mezőnytől, tempójukat senki sem tudta tartani. A sorrend csak a negyedik körben változott az élen, mikor is Pasini megelőzte Gadeát, ami miatt valószínűleg Talma jobban bosszankodott, mint a spanyol, hiszen veszélybe került a vb-dobogós helyezése. (Gábor a versenynek 178 ponttal vágott neki, őt 167 ponttal követte Pasini és 166-al Simoncelli, ami azt jelentette, hogy ha Pasini nyer, akkor Gábornak az első háromban kell befutnia, hogy megőrizze harmadik helyét a vb-tabellán.)

Szerencsére a spanyol szurkolóktól megtáltosodott Gadea megtette azt a szívességet Talmának, hogy visszaelőzte a Pasinit, ám nem sokáig tudott az élen motorozni, ugyanis hat körrel a leintés előtt kicsúszott a sóderágyba. Ezek után Pasini magabiztosan állt az élre, látszólag nem zavarta, hogy a két KTM-es időnként centikre motorozott a hátsó gumijától. A mezőny többi része eközben hosszú másodpercekre lemaradva viaskodott egymással, a világbajnoki címért küzdő Thomas Lüthi nagyon taktikusan, minden kockázatot kerülve a hetedik hely környékén motorozott, megtehette, hiszen neki csak az első 13-ban kellett végeznie a vb-címért.

Forrás: EPAAz utolsó körben Kallio és a mögötte szorosan tapadó Talmácsi látványosan begyújtotta a rakétákat, és elkezdték keményen támadni az élen haladó olaszt. A finn versenyző végül az utolsó kanyarban tudott elmenni Pasini mellett, aki megzavarodva a hirtelen manővertől félrekapta a kormányt és sebességet vesztett. Ez a kis malőr pont elég volt Talmácsi számára, hogy közvetlenül a leintés előtt megszerezze a második helyet és bebiztosítsa világbajnoki harmadik helyét. Gábor ezzel az okos és bravúros motorozással sporttörténelmet írt, hiszen magyar motoros még sohasem tudott ilyen jó összesített eredményt elérni a gyorsaságimotoros-világbajnokságban. Thomas Lüthi végül a kilencedik helyen futott be, ami bőven elég volt a fiatal svájcinak a vb-címhez. Az Apriliával versenyző Tóth Imre a 21. helyen fejezte be a futamot.

Az a bizonyos öt pont

Forrás: www.talma.huAz összesített versenyben Kallio lett a második öt ponttal lemaradva, ami feltehetően mind neki, mind a KTM Red Bull csapat vezetőségének szálka lesz még jó ideig a szemében, ugyanis pont ennyit "vett el" Talma Kalliótól, mikor a nagy vihart kiváltott Katari Nagydíjon az utolsó métereken megelőzte csapattársát. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre a 28. helyen fejezte be az idei vb-t.

Eredmények:
1. Mika Kallio (finn, KTM) 40:26.640
2. Talmácsi Gábor (KTM) 40:26.877
3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 40:27.007

A világbajnokság végeredménye:
1. Lüthi 242 pont
2. Kallio 237
3. Talmácsi 198
...28. Tóth 7

[origo]