Új Royal Enfield Sixty-5 T

Vágólapra másolva!
A Royal Enfield Sixty-5 két évvel ezelőtti bemutatása nagy sikert aratott az elfogult angol motorosok között. A most piacra dobott új modell az akkori sikergép kissé átalakított, felöltöztetett változata.
Vágólapra másolva!

Az Enfield hajdani triál sikereit felidézve, ebben a stílusban tervezte meg a motort, ám a mai út- és közlekedési viszonyokhoz finomítva, némileg kényelmesebb és praktikusabb kiadásban. A bázismodellhez képest a Sixty-5 T bütykös gumikat, alumínium sárvédőket, egyszemélyes, rugókkal felfogatott nyerget, széles kormányt, magasra felhúzott kipufogót és újrafényezett tankot kapott.

Bár a motor kinézetre egy ötvenes évekbéli off- road motorra hasonlít, két dologban mégis különbözik attól. A klasszikus Bulletek jobb oldalon elhelyezett sebességváltójában az első sebességet felfelé, a többi hármat lefelé kell váltani, a Sixty-5 T váltóját áttervezték, az új ötfokozatú szerkezet pedig a bal oldalra került, és a mai modern motoroknak megfelelően működik. A másik fő változást, egyben a kapcsolatot a modern gépekkel, az önindító jelenti.

Történelem

A Royal Enfield Indiában készül, az ötvenes évek közepétől. A gyár 1955-ben, a 350 köbcentis Bullet modellel indította be a gyártást, amelyhez az alkatrészek az Egyesült Királyságból érkeztek. Néhány évvel később készült el az első 500-as Bullet, mely a fejlesztéseknek köszönhetően ma is igen nagy népszerűségnek örvend mind az anyaországban, mind pedig Indiában, ahol a hadsereg és a rendőrség is ilyen motorokon közlekedik.

1990-ben a gyár egyezséget kötött az egyik legnagyobb indiai gépgyártóval, az Eicher Grouppal, és ekkor kezdődött meg az Enfield motorok modernizálása is. 1996-ban azután elhatározták, hogy a modernizációt kiterjesztik a környezetvédelemre is, így az Enfield azon kevés termékek egyike, amelyik EU-normának felel meg.