A Harley-Davidson már 2006-ra tervez

Vágólapra másolva!
Még alig csendesedett el a motoros világ az elmúlt őszi és a később érkező újdonságoktól, a Harley-Davidson már a következő szezonra is épített új modelleket. A dologba azért egy kis csalás is van, ugyanis a 2006-osnak titulált modelleket már idén meg lehet vásárolni.
Vágólapra másolva!

Az idei évben a kínálat aktuális ünnepeltje a 15 évvel ezelőtt bemutatott FLSTFI Fat Boy, melyet az alkalomhoz öltöztettek a milwaukee-i mérnökök. A keréktárcsák szolid krómozott sávot kaptak, a motor pedig két új színben vásárolható meg. Ez természetesen nem elég különleges ünnepi öltözéknek, ezért a tankemblémát és a lég- szűrőfedél díszcsíkját 24 karátos arannyal vonták be.

A Sportster sorozat a 2005-ös szezonra víztiszta fényszóróburát kapott, az új hengereken nagyobb hűtőbordák vannak és új szelepek kerültek a blokkba. A váz merevebb lett, továbbá az erőforrás rezgéseit gumibakokkal csillapítják. Az XL 883 R, a legendás dirt track versenyeknek állít emléket, és ez a modell sem maradt érintetlen, a külső jegyeket illetően sem. A légszűrő fedele feketeű lett, és ugyanilyen színű bevonattal látták el az első villa alsó részét, valamint az első féknyerget is.

Hacsak az amerikai tervezők ki nem eszelnek vala- milyen ütősebb modellt, a 2006-os szezon minden bizonnyal legkülönlegesebb újdonsága a VRSCR Street Rod lesz. A fejlesztési koncepció az volt, hogy egy jobban manőverezhető, sportosabb ülés- pozíciójú motort faragjanak a nem olyan régen be- mutatott V-Rod-ból. Ennek érdekében áttervez- ték az üléspozíciót, a kormánymagasság, a lábtartók pozíciójának megváltoztatásával. A 4 fokkal meredekebb első villának, valamint a hátul hosszabb lengéscsillapítóknak köszönhetően nagyobb lett a motor hasmagassága. Ez kedvezően befolyásolta a dönthetőséget, ami így 40 fokra nőtt. A radikális gondolkodású izombringa-rajongók szerint ez még mindig messze van az igazi sportosságtól, de a H-D sohasem a térdkoptatós, versenybőrruhás motorosok köreiben volt közkedvelt. A mérnökök évek óta az igényesebb műszaki tartalom elérésére törekednek, ezért most egyáltalán nem meglepő, hogy igényesek voltak az első féket illetően is. A 300 mm átmérőjű, úszó ágyazású féktárcsák és a négydugattyús Brembo féknyergek legalább is erre engednek következtetni.