Rovanperä lett a Mitsubishi élharcosa

Vágólapra másolva!
Már csak a Subaru adós a 2005-ös felállással, miután kiderült, hogy a másik japán konstruktőr, a Mitsubishi ralicsapata eképp fest: Rovanperä, Panizzi, Galli.
Vágólapra másolva!

Csak a finn Harri Rovanperä indulhat mind a 16 vb-futamon, a francia Gilles Panizzinek és az olasz Gigi Gallinak osztoznia kell a második Lancer WRC-n. Hogy melyik meccsen kié lesz a gép, még nem jelentették be.

A döntést, a választást így magyarázta Isao Torii csapatfőnök, a Mitsubishi motorsportos elnöke: "Mindinkább a murvás ralik dominálnak, s olyan pilótára van szükségünk, aki az összes pályát kitűnően ismeri. Rovanperä megbízható, remekül megy murván, kiváltképp a gyors futamokon - szerencsésnek érezhetjük magunkat, hogy minket erősít, és jó eredményeket várunk tőle."

A lássuk be, hogy ezzel némelyest parkolópályára tett Panizzitől pedig aszfalton remélnek komoly sikereket. "Gilles rengeteget segített a fejlesztésben" - mondta Torii. "2005-ben, az évad második felében akár győzhet is aszfalton..."

Gallival kapcsolatban pedig ez a háromgyémántos álláspont: "Gigi szépen fejlődött, és bár nem volt könnyű összevetni fiataljaink (Galli, Sola és Sohlberg) 2004-es eredményeit, szardíniai és a katalóniai bravúrjai szóltak mindenképp mellette."

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Mitsubishi rögtön a nyitó Montén beveti a 2005-ös gépet, s bizony nagyok az elvárások: "Jövőre dobogós helyekre pályázunk, 2006-ban pedig meg akarjuk nyerni a világbajnokságot."

Ami biztos, hogy nem rossz, sőt igen jó gárda jött össze. Galli sem mai gyerek (31 éves), de főleg Rovanperä (38) és Panizzi (39) az, aki egyrészt igen tapasztalt, másrészt nem kicsit gyors. Nem is olyan rég még mindketten peugeot-ztak. A nyurga finn ugyan csak egy futamgyőzelemmel (2001, Svéd rali) büszkélkedhet, de pódiumon már számtalanszor pezsgőzhetett. A kis francia hétszer diadalmaskodott, 2002-ben konkrétan ripityára verte a mezőnyt, úgy szaggatta a betont (San Remóban, Korzikán és a Katalán ralin is ő bizonyult a legjobbnak).

Már "csak" egy ütőképes Lancer kell alájuk, és állítólag roppant keményen és elszántak dolgoztak az autón azért, hogy megfeleljenek a maguk és a köz elvárásainak. A 2005-ös modell amúgy a szabálymódosítások adta lehetőséggel élve már nem 1770, hanem kereken 1800 mm széles, stabilabb - külsőre is változtattak rajta (a lökhárítókon, légterelőkön).

Csiszoltak a felfüggesztésen, s amiről már szintén volt szó: félautomata a váltó, aktívak lesznek a difik (először a középső, majd a többi is, de lehet, hogy utóbbi mégsem, hiszen 2006-tól már tilos a használatuk). A motorvezérlésen, a turbón is reszeltek. Amikorra mindennek muszáj elkészülnie, minden újdonságnak élesben kell bizonyítania, az a márciusi Mexikói rali.

És arról még nem is szóltunk, hogy a Subaru mellett (és a Peugeot-t követve) már nem Michelin, de Pirelli köpenyeken süvítenek a Lancerek. Mario Fornaris technikai igazgató bizakodó, abszolút optimistán látja a jövőt, és persze az egekig magasztalta az új gumipartnert...