Ifj. Németh Kornél a világ élvonalában

Vágólapra másolva!
A magyar motorsportban sok új tehetség villan fel időről időre, de arra még nem volt példa, hogy motokrossz-világbajnoki futamon nyerjen valaki közülük. Ifj Németh Kornélnak idén a romániai világbajnokságon az MX3-ban sikerült, történelmet írt. Jövőre pedig a "nagyok" között, az MX1-ben bizonyíthatja rátermettségét - a világ legjobb motokrosszosaival fog versenyezni teljes szezonban.
Vágólapra másolva!

- Meg vagy elégedve az idei éveddel?
- Elég jó évet tudhatok magam mögött eltekintve két "csonttöréses balesettől" - az egyiket februárban, a másikat pedig áprilisban szenvedtem el -, ezek miatt többet pihentem a tervezettnél. A romániai versenyen elért győzelmem pedig tényleg egyedülálló. Ráadásul azon a versenyen mögöttem motoroztak a legjobbak is. Pedig a starttól kezdve próbáltak megelőzni, de nem sikerült nekik. Fantasztikus verseny volt, és nagy siker. Én nagyon sokat dolgozom a sikerért. Szerintem itthon senki nem tudna annyi munkát felmutatni, amennyit én beleöltem ebbe a sportba. Valóban nagyon komolyan veszem.

- Mivel technikai sportról van szó, ez is nagyon költséges. Hogy állsz a támogatókkal?
- Valóban sokba kerül a versenyzés. Talán ez is oka lehet annak, hogy eddig még nem sikerült magyar motorosnak világbajnoki futamot nyernie. Szóval az idei évben nekem is adódtak nehézségeim. A bulgáriai verseny után a motoromon egymillió forintos kár keletkezett, és mivel nem volt elég pénzem, a barátaim gyűjtötték össze a hiányzó összeget. Elég ciki, hogy csak így tudtam tovább versenyezni, de ez van. Szerintem nagyon sokan küzdenek támogatási gondokkal. Talán ez is gátolja a motorsport fejlődését nálunk.

- Gondolom, jövőre már nem lesz ilyen gondod. Mik a tervek a 2005-ös évre?
- Minden a világbajnoki futamgyőzelmemre vezethető vissza. Rögtön odajöttek hozzám az amerikaiak, és gratuláltak nekem. Náluk az MX1 verseny a számottevő. Mivel ebben a mezőnyben is volt olyan versenyző, aki dobogós szereplést nyújtott már az MX1-ben, így, gondolom, mások is felfigyeltek rám. Nem csoda, hogy a német Suzuki Kurz csapata is megkeresett. A magyar Suzukival karöltve a jövő évben egy 450-es Suzukival versenyzek majd az MX1 versenysorozatban. Remélhetőleg így nem kerülök majd az ideihez hasonló anyagi helyzetbe.

- Jól tudom, hogy ez a versenysorozat is - a gyorsasági MotoGP-hez hasonlóan - több kontinensen zajlik, 16 futamon át?
- Valóban, még Japánban is fogok versenyezni a 16-17 futam valamelyikén. A hasonlat is helytálló. Ez a verseny olyan, mintha Talmácsi Gábor indulhatna a MotoGP-ben (nem pedig a 125-ös mezőnyben) a világ legjobbjaival. Ezt a hasonlatot különben ő maga mondta. Biztosan nagyon kemény év lesz, hiszen a pályák nagy részét még nem ismerem, és még nem mentem ezzel a mezőnnyel. Igyekszem majd kihozni magamból a maximumot és megmutatni a világnak, hogy helyem van a világfutamokon.

- Na és a motor?
- Az pedig az újabb ismeretlen. Még soha nem versenyeztem Suzukival, és ráadásul nem sok időm lesz összemelegedni vele, mert csak január 10. környékén kapom meg. Egy teljesen új 2005-ös motor, teljesen új technológia. Ilyen motor még nem volt, de nem is lehetett a mezőnyben, hiszen ez lesz az első. Nagyon bízom benne, hogy elég gyors leszek majd vele.

- Melyik pályán lehet esélyed a jó helyezésre?
- Csakis olyan pályán, ahol már versenyeztem. Azonban szerintem minden a jó starton múlik majd. Ha "bele tudok rajtolni az elejébe", akkor már nem lesz gond. Megtartani a pozíciót nekem egyszerűbb, mint küzdeni érte.

- Az MX Freestyle versenyein is kiemelkedőt nyújtottál. Azt hogyan tudod egyeztetni a motokrosszal?
- Mint versenyző, sehogyan. Döntenem kellett a két sportág között. A döntés nem volt egyszerű, de mindkettőt lehetetlen összeegyeztetni. Én a motokrossz mellett voksoltam, és biztos vagyok benne, hogy jól döntöttem.

Totos (www.motorsokk.hu)
Fotó: Krajcsik István (www.rekordbolt.hu)