Mindenki Loeb ellen a Német ralin

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat 10. állomásán, a 23. Német ralin mérkőzik az elit. A jobbára aszfaltos verseny első számú esélyese a pontversenyben is vezető, Trier környékén tavaly és két éve is győztes Sebastien Loeb, de nagy riválisai mindegyike nagyon el akarja kapni a Citroën franciáját.
Vágólapra másolva!

Szóval Német rali, az első igazi aszfaltos futam a szezonban, egyike a kevéskének. Még Korzikán és Katalóniában szaggatják a betont, San Remo már nincs, a Monte meg havas. Illetve mégsem feltétlen aszfaltos a Trier (köpésnyire a luxemburgi határtól) központú verseny (dombok, völgyek, szőlők ugranak be), sok a félig murvás, jól felhordott szakasz, változatos terep. És mindössze harmadszor vébés, az első kettő, sőt az eggyel korábbi, a "bemelegítő" is a Citroën abszolút fölényét hozta. És a franciákét, hiszen 2001-ben Bugalski, aztán meg kétszer Loeb győzött a Xsarával.

2003: Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC)
2002: Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC)
2001: Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën Xsara)

Mint mindig és mindenhol, ezúttal is több mint fontos a gumiválasztás - simán el is dőlhet rajta a verseny. Ha esik, ha nem, ha porosabb, vagy nem, hol aszfalt, hol murvásabb - megy az agyalás, a lesegetés. És a Michelin-Pirelli harc. A még egyke pirellis Subaruék ha már beton, akkor általában esőben jobbak, és ne feledjük, jövőre csatlakozik hozzájuk a Michelinnel megannyi trófeát gyűjtő Peugeot. Ennek fényében (is) érdekes, mi lészen a volt NSZK-ban.

Régebben, nem is egyszer simán írhattuk, hogy mindenki Grönholm ellen, Grönholmra nyomul, mostanság pedig az a helyzet, hogy Loeb az etalon, Loeb dominál, és hát az összes rivális csak figyeli a rendszámot, nyomoz, mint Kántor vagy Rex felügyelő, vagy Derrick kutyája, bár neki nem is volt, asszem.

Ezzel együtt minden egyes viadal csupa izgalom, tele történéssel, nem úgy, közel sem úgy, mint azt a Formalitás-1 - sajna - dögunalmas cirkuszában látjuk hétről hétre. Mert bárki nyerhet, bárki hamar ki is eshet, közel egyformák a csúcsgépek, s közel egyforma tudásúak a legnagyobbak. Loeb, Solberg, Grönholm, Märtin, Sainz - ők öten a krém krémje, ők már felállhattak idén a dobogó legfelső fokára, ki többször (Loeb), ki csak legutóbb, ugye (Grönholm). És akkor sosem hagyhatóak ki a specialisták, az egy-egy futamra bevetett helyi menők, és nagynéha privát indulók is bravúrkodnak - szóval szép az élet.

Soros ralink össztávja 1075,77 km, ebből 411,06 a gyorsasági. Szakaszból 12 féle van, s mindegyiket kétszer teljesíti a mezőny. A legrövidebb mért táv alig több mint 6 km-es, a leghosszabb a 40-et is übereli. Nem kevesebb mint 73 páros nevezett, WRC-ből is egy rakás. Meg szintúgy - az évadban ötödször - egymásnak feszülnek a vébés szériások, a PCWRC fiai is. Náluk a közelmúlt eseménye, hogy Solától elvették argentin győzelmét.

Citroën

Loebről ugye volt már szó, nem is kevés, ahogy előnye sem az, 22 pont. Azaz számára sz sem tragédia, ha nem nyer, mindenesetre nyerni akar és ha nem hibázik, fog is. Csapattársa, Sainz is szereti az aszfaltot, a visszavonulásáról szóló pletykák ellenére nagyon motivált, a formája is remek, és a pontversenyben is kitűnően áll: ötödik, Märtinnel holtversenyben. A konstruktőri vb-cím védője pedig eddig egyeduralkodott Németországban, szóval csupa biztató jel a xsarásoknak.

Ford

Debütál aszfalton az új Focus. Miként a riválisok legújabb fejlesztései is, de a Fordnál tán a legfontosabb, ismerve szédületes sebességét. Märtin két éve hatodik, tavaly ötödik lett, Duval meg hetedik, előbbi Finnországban egy második hellyel heverte ki csúnya argentin buktáját, utóbbi felettébb megbízható mostanság. Akár kisebb meglepetést is okozhatnak.

Subaru

Solberg kiesett az elmúlt két versenyen (Argentínában és Finnországban), lemaradt Loebbel szemben, Hirvonennek alig van tapasztalata, csak egyszer indult. A Subaru most lépéshátrányban, muszáj visszavágniuk. Elsősorban persze Mr. Hollywoodtól várható a huszárvágás, de nem ő a nagy esélyes, tény.

Peugeot

Grönholm mellett Cedric Robert-t nevezték gyárinak (tavaly kilencedik lett a 206-ossal), Loix (11.) is visszatér, Rovanperä aszfalton a levesben. Önbizalom a finn siker után. Grönholm tavaly csak 3.6 mp-cel maradt le Loeb mögött...

Mitsubishi

Idén utoljára, inkább visszavonulnak fejleszteni. Panizzi tavaly 10. lett Peugeot-val, hiába aszfaltspecialista, a Lancerrel talán pontra van esélye. Csapattársa nem a finn Sohlberg, hanem a spanyol Dani Sola lesz, az a Sola, akitől (valami szabálytalan, nem homológ kuplungizé miatt) elvették PCWRC-s győzelmét Argentínában. Sola másodszor próbálja ki magát az elitben, juniorként és szériában már mindent elért.

Az argentin siker így a Finnországban Skoda WRC-vel parádézó Paasonené lett, a mitsubishis finn összetettben is vezet (25 pontja van, Stohlnak 18, Solának 16). A háromgyémántosok egyébiránt ötből ötödik győzelmükre készülnek az N csoportban, élharcosuk az olasz Galli. Paasonen és Stohl és megannyi társuk előtt.

Ismét lesz Skoda, Finnországban végre egész jól muzsikált a Fabia. Idén harmadszor, s ráadásul szülinaposként, itt mutatkozott be, egyéves az Octaviát váltó új gép. És megint három a "cseh": Schwarz, Gardemeister és Kresta túrja a Fabiának.

No, start péntek reggel, tessék érdeklődni!