Grönholm visszavághat az Argentin ralin

Vágólapra másolva!
Csütörtöktől vasárnapig a vb-sorozat nyolcadik versenyén, Argentínában meccsel a ralielit. Utoljára éppen a pampák murváján tudott nyerni a Peugeot finn klasszisa, Marcus Grönholm, nagy kérdés, megszakad-e pechsorozata, megszerzi-e az első győzelmet a 307 WRC-nek. Amúgy a szokásos, kiélezett csata várható főleg a trónkövetelő, francia Sebastien Loeb (Citroën) és a világbajnok norvég Petter Solberg (Subaru) között. Nyomják a vébés N-esek is.
Vágólapra másolva!

Közel féltávnál vagyunk (hisz' már nem 14, de 16 randiból áll a szezon), nézzük hát röviden, mi is történt eddig. Kezdve azzal, hogy a 2003-as szériát egyéniben a subarus Solberg, csapatban a Citroën nyerte, a csúcskategóriában mindkettő először diadalmaskodott egy - már lassan nyomasztó - Peugeot-dominanciának véget vetve. És akkor elkövetkezett az idei évad csupa új autóval meg regulákkal, s a hét versenyből négyet Loeb, kettőt Solberg, egyet a fordos Märtin húzott be. Azaz sehol egy oroszlán - nem jött még össze a 307-essel. Illetve egyszer, Cipruson már majdnem, csakhogy egy szabálytalan alkatrész miatt elvették a pályán aratott sikert Grönholméktól.

Egyéniben a tavaly - javarészt egy hülye csapatdöntés okán - "csak" összmásodik, extornász Loebnél az előny (mögötte Mr. Hollywood, majd Märtin és Magic Marcus), gyárilag pedig címvédésre kész a Citroën (aztán Ford, Subaru, Peugeot a sorrend). Nagyon vert mezőnyben a visszatérő Mitsubishi, a Skoda csak epizódszerepet játszik, ésatöbbi. Ezidáig majd' mindegyik verseny murvás volt, kivétel a havas-jeges-aszfaltos Monte és a csupahó Svéd rali.

Legutóbb, Törökországban Loeb volt a legjobb Grönholm és Solberg előtt, és akkor vissza a jelenbe. A 24. Argentin rali jön, az össztáv 1347,27 km, ebből 26 (igazából 13) szakaszra bontva 382,63 km a gyorsasági. Rajt csütörtökön (helyi idő szerint este, nálunk délután) két szuperspeciállal (6,04 km), folytatás pénteken (10, 162,24 km) és szombaton (9, 129,39 km), finis vasárnap (5, 84,96 km). Pénteken és szombaton is kétszer-kétszer teljesítik a szuperspeciálokat. A leghosszabb mért menet közel 29 km-es.

Már ha az időjárás engedi. Mert míg egy évvel ezelőtt ugye májusban volt, most júliusban rendezik ezt a Córdoba, Villa Carlos Paz központú ralit, az európai nyárból picit bele a dél-amerikai télbe, a hidegbe, köd, szél, akár hó is eshet a magaslatokon, a hegyi szakaszokon - csúszós, nyálkás (és egyébiránt lágy murvás, viszonylag gyors, kanyargós) utakra számítanak a résztvevők. A többség nem is érti, ezt a versenyt miért kellett eltolni, miközben például a korábban hagyományosan szezonzáró Brit ralit novemberből előrehozták szeptemberre. Na mindegy.

Közepesen sok, 74 egység nevezett, de WRC kevés (lásd következő oldal), annál több az N-es. Amúgy találni megint A6-os Fiat Paliókat, Seat Ibizát, még Skoda Feliciát is, de vissza a szériákhoz: Svédország és Új-Zéland után újfent megméretnek a vébés N-esek Paasonennel, Araival, Solával, Gallival, Stohllal és a többiekkel.

No ennyit előzetesként még azzal kiegészítve, hogy mind az egész Peugeot, mind Grönholm fogadkozik, remél, optimista. Ha valahol, hát itt, ha valamikor, hát most visszavághatnak, visszatérhetnek - talán nem is lenne baj, ha győzelmükkel még keményebbé, még szorosabbá, még kiszámíthatatlanabbá tennék a továbbiakat. Csak semmi Schumacher-effektus meg ilyenek.

Forrás: EPA

Provera bácsi a dobogó tetején akarja látni az ő Magic Marcusát

Az Argentin rali győztesei a közelmúltban:
2003: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206)
2002: Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus)
2001: McRae, Grist (brit, Ford Focus)
2000: Burns, Reid (brit, Subaru Impreza)
1999: Kankkunen, Repo (finn, Subaru Impreza)
1998: Mäkinen, Mannisenmäki (finn, Mitsubishi Lancer)
1997: Mäkinen, Harjanne (finn, Mitsubishi Lancer)
1996: Mäkinen, Harjanne (finn, Mitsubishi Lancer)
1995: Recalde, Christie (argentin, Lancia Delta)
1994: Auriol, Ocelli (francia, Toyota Celica)
1993: Kankkunen, Grist (finn, brit, Toyota Celica)
1992: Auriol, Ocelli (francia, Lancia Delta)
1991: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)
1990: Biasion, Siviero (olasz, Lancia Delta)