Vágólapra másolva!
A világbajnok Petter Solberg győzelmét hozta az 51. Akropolisz-rali, a vb hatodik futamán a norvég subarus mögött a pontversenyben vezető, francia Sebastien Loeb (Citroen) és a finn Harri Rovanperä (Peugeot) végzett dobogós helyen. Csapatban élre állt a címvédő Citroen.
Vágólapra másolva!

Vasárnap, záró hat gyors, szárazság, meleg, por. Kövek. A szombat esti fél perces büntetésnek miatt Solberg előnye nem nagy, ennek megfelelően csata az utolsó méterekig. Az új SupeRally-rendszernek hála pályán a legtöbb már kiesett, így Grönholm is, de csak edzésképp, miért is ne.

A napi összes gyorson kizárólag Loeb, Solberg és Rovanperä volt az első háromban (!!!!!!!!!!!!!!!), nagyon komoly fölényben autóztak a többiekhez képest. Seba négyszer, Soli és Rova egyszer-egyszer nyert. A legnagyobb különbség az első és a harmadik között maximum 6.9 mp volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Solberg győzött, Rovanperä át kellett, hogy adja második helyét Loebnek. Egészen fantasztikusat teljesítettek ők hárman, háromféle autóval, zseniális. Aztán dicsérjük meg Duvalt is, aki megőrizte negyedik helyét, hogy a privátként pontszerző Carlssonékról, Stohlékról, Tuohinóékról és Vovoszékról ne is beszéljünk. Carlsson és Stohl az öregecskén is remek 206-os Peugeot-val, Tuohino és a helyi menő Vovosz az Akropolisz-imádó Ford Focus volánja mögött.

A szombatot még a hatodik helyen záró Panizzi alatt az utolsó körben (pontosabban a 20-as gyorson) csak széthullott a technika, legalább gyári pontokat érő helyre beszenvedett a Mitsubishivel. Hirvonen vasárnap már nem rajtolt el, nagyon megzúzta az Imprezáját.

No ennyi, a hetvenvalahányból alig harmincakármennyi egység ért célba, ja, a juniorok között a brit Wilks diadalmaskodott Suzukival a monacói győztes, francia Bernardi (Renault) és a spanyol Pons (Fiat) előtt. Jellemző, hogy Wilks abszolútban tizenkettedik lett - rengeteg menő zúgott ki. A JWRC-s pontversenyben Bernardi vezet 18-cal, 10 pontos Wilks, 9 pontos a belga Cols (Renault).

Statisztikailag: a 22 szakaszból Solbergé 9 lett, Loebé 6, Rovanperä-é 4, Grönholmé 2, Duvalé 1. Csapatban Subaru 9, Citroen, Peugeot 6-6, Ford 1. Gumilag Michelin-Pirelli 13-9. Vezetni a harmadik gyorsig Grönholm vezetett, aztán Solberg állt az élre és már nem is adta alább.

A versenyen történtek azt jelentik, hogy megszakadt a Ford görögországi jó sorozata, más tészta, hogy ha nem a kékoválosok, akkor általában a subarusok győznek az Akropoliszon. Szóval papírforma. Loeb egyéniben elhúzott, Solberg megy vele, a resztli picit lemaradt. Minden bizonnyal kettejük közül kerül ki a csempion, bár még sok van hátra. Nagyon-nagyon sokan szereztek amúgy már pontot, tessék megnézni. Csak a három kismitsus szerénykedik zéróval.

Carlsson nagyon hamarosan gyári Peugeot-t fog kapni, ide a bökőt, Tuohino már kapott, de tuti, hogy újra fog, mármint gyári Fordot.

Csapatban a Citroen átvette a vezetést a Fordtól (Sainz 19. helye 3 pontot ér...), a Subaru kapaszkodik, a Peugeot messze. Bizony Hirvonen (Imprezája) is bírhatta volna végig, nem bírta. Végre újból pont a Mitsunak. Kritika: mindösszesen öt gyári WRC a célban, blama. Ugye ezért is akarja nagyon a SupeRallyt az FIA.

Tényleg, a rendszer így első blikkre bevált, majd' mindenki élt a leheteőséggel, és kiesése után a következő nap folytatta, gyakorolt, gyűjtötte az értékes versenykilométereket. Csak az lesz a nemnormális, ha jövőre bónuszpontokat is osztogatnak a napi legjobbakaknak, na mindegy, meglátjuk.

Legközelebb, június 25. és 27. között Török rali, valami hasonló, csak picit lassabb. És ott is a vébés juniorok mennek majd a "nagyok" mellett.

51. Akropolisz rali, véegeredmény (élcsoport):
1. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza) 4:39:06.2 ó (80,2 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara) + 18.4 mp
3. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307) + 28.3 mp
4. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 2:19.4 p
5. Carlsson, Anderson (svéd, Peugeot 206) + 6:50.1 p
6. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 206) + 10:01.6 p
7. Tuohino, Ahonen (finn, Ford Focus) + 11:12.5 p
8. Vovosz, El-Em (görög, Ford Focus) + 14:07.0 p
9. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 16:32.9 p
10. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 19:01.4 p
... 19. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara) + 42:45.4 p

Forrás: EPA

Märtin kiesése után ilyen lassan és biztonságosan közlekedett

"Kiesett" WRC-sek:
Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza)
Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307)
Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus)
Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer)
Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia)
Schwarz, Hiemer (német, Skoda Fabia)
Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus)
Välimäki, Honkanen (finn, Hyundai Accent)
Béres, Stary (szlovák, cseh, Hyundai Accent)
Voullioz, Giraudet (francia, Peugeot 206)