Solberg uralkodik az Akropoliszon

Vágólapra másolva!
Eseménydús első (másfél) napon van túl az 51. Akropolisz-rali mezőnye. Komoly előnnyel a világbajnok, norvég Petter Solberg (Subaru) vezet, mögötte a finn Harri Rovanperä (Peugeot) és a belga Francois Duval (Ford). A görögországi futam tavalyi győztese, az észt Markko Märtin máris kiesett, a kétszeres legjobb spanyol Carlos Sainz (Citroen) meg csúnyán lemaradt.
Vágólapra másolva!

A csütörtök esti szuperspeciált (2,25 km) Grönholm nyerte, semmi különös, hacsak az nem, hogy Stohl negyedik lett privát 206-osával.

A pénteki első szakaszon, a 2-esen (11, 84 km) Rovanperä volt a leggyorsabb Grönholm előtt - Peugeot-fölény. Loeb takarít, papírforma-lemaradás. Egyébiránt no eső, de a talaj laza, csúszós

A 3-ason (32,55 km) első Grönholm, második Rovanperä. Összetettben ugyanez, Grönholm előnye 8 mp.

Sola Lancerje (a megütött első felfüggesztés miatt) bedöglött, Kresta meg beleszállt Focusával, szerencsére senki nem sérült meg, de mind kiestek. Ahogy a tavalyi győztes Märtin számára is véget ért a hivatalos verseny, hibázott, elesett. Kipottyant még, már Schwarz (Skoda), Välimäki és Béres (Hyundai), Vouilloz (Peugeot) is...

A 4-esen (24,45 km) aztán fordult a kocka: Solberg csúnyán elverte a mezőnyt (Loeb 8 mp-et, Grönholm már 18-at kapott), és összetettben is az élre állt. Csapattársa, Hirvonen bezzeg fékproblémák miatt lemaradt, nála is (sokkal) többet bukott Sainz mester.

Az 5-ösön (14,61 km) valami hasonló történt, az összetettben Solberg előnye 20 mp Grönholmmal szemben, aztán sorrendben Duval (!), Loeb (aki ahhoz képest, hogy elsőként tisztítja a pályákat, remekül megy), Rovanperä és Gardemeister (bravó) következik.

A 6-oson (18,44 km) ismét Solberg győzött, jelzi a Subaru erejét, hogy a harmadik Hirvonen csak 1.7 mp-cel volt lassabb Mr. Hollywoodnál. Közéjük Rovanperä férkőzött be, fel is jött abszolút bronzos pozícióba. Gardemeister sokat kapott, kicsit leamortizálta a hátsó felfüggesztést (most Carlsson a hatodik, Panizzi és Stohl áll még pontszerző helyen). Grönholm megforgott (akárcsak az előző gyorson, és már több mint fél perccel kullog Solberg mögött). Sainz még versenyben, de temérdek hátránnyal.

A JWRC-ben két kör után Aava (Suzuki Ignis) az élen, aztán Meeke (Opel Corsa), Baldacci (Suzuki Ignis) Bernardi (Renault Clio) következik. Latvala az új Ford Fiestával a nyolcadik helyen áll, hátránya több mint két perc.

A 4-es ismétlése 7-esen (24,45 km) szörnyű meglepetésre Solberg győzött, csak Rovanperä volt vele partiban. A második számú finn Peugeot-pilóta át is vette kollégájától az abszolút második helyet.

Az 5-ös repetája 8-ason (14,61 km) Solberg zsinórban már ötödik szakaszgyőzelmét szerezte, ezúttal Loeb és Duval tudta megközelíteni.

Zárásképp a 9-esen (ismét a 2,25 km-es szuperspeciál) Duval diadalmaskodott, ki is előzte Grönholmot a harmadik helyért, szenzációs tett a fiatal belgától. Második Carlsson, ez se nem semmi, harmadik Stohl (kalap le). Gardemeister Fabiája megállt a gyorson, sajna.

Összetettben Soli vezet, nagyon (de tudjuk, láttuk, még egyáltalán nem biztos, hogy ő is fog nyerni), Rovanperä első napjai mindig jók, kérdés, kitart-e a végéig. Harri után a harmadik Duval, a negyedik Grönholm és az ötödik Loeb között (is) még nagy meccs lesz, tuti, aztán szünet, pontszerző helyen még Carlsson, Panizzi és Stohl (mindhárman keményen nyomják). Mögöttük meg ott zúz Hirvonen, akinek ha nem lettek volna a fékproblémái, sokkal előrébb lenne, ha.

Szombaton hét gyorsaságival folytatódik a verseny. Azt is meglátjuk, a kiesettek közül ki áll vissza tesztelésképp a SupeRally rendszernek "hála".