Vágólapra másolva!
Megismételve 2003-as sikerét a francia Sebastien Loeb győzelmével ért véget a 72. Monte-carlói rali, a 16 futamból álló vb-sorozat első állomása. A gyári pontvadászatban ezzel együtt nem a konstruktőri világbajnok Citroën, hanem a Ford versenye volt, hiszen az észt Markko Märtin és a belga Francois Duval végzett a további dobogós helyeken. A finn Marcus Grönholm negyedik lett az új Peugeot 307-essel, a francia Gilles Panizzi hatodik a visszatérő Mitsubishivel. A tavalyi világbajnok, norvég Petter Solberg Subarujával csupán hetedikként ért célba.
Vágólapra másolva!

Nézzen szép képeket a Monte-carlói raliról!

Nos, tulajdonképpen nem sok minden történt a záró napon, a maradék négy gyorson. Nagy meglepetésre egy szakaszt sem kellett törölni, és a nagy szórás miatt csak kevesen harcol(hat)tak. Lényeg, hogy Loeb már nagyon ésszel taposta csak, megtehette, így is komoly fölénnyel győzött. Ahogy ugye 2002-ben és tavaly is (csak előbbin végül bebüntették, s elvették az aranyát). A tornászból lett ralibetyárt az előző szezonban a Citroën mindenféle hülye presztízs-, csapat-, azaz kemény üzleti érdekek okán nem engedte egyéniben is vébét nyerni, szóval Loeb idén tuti azon van, hogy duplán megmutassa. Az egy hónap múlva 30 éves kiválóságnak pályafutása során ez az ötödik sikere.

Arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a fordosok meccseltek egy nagyot, illetve hát Grönholm is ott lihegett a nyakukban, dobogóra akart állni a szentem. De nem jött össze, maradt negyedik, jó az így elsőre a 307-essel (sőt, Loix meg ötödikként zárt, szép). No, tehát Märtin azért csak megmutatta, ki az úr a kékovál háznál, s kielőzte az ifjonc Duvalt az ezüstért. Az észt menő Loebhöz hasonlóan világbajnok akar lenni (ki nem?), van is rá esélye.

Panizzi a hatodik helyre hozta be az új Mitsubishit, nem rossz, viszont időben annyira lemaradt a legjobbaktól, hogy nagyon. Solberg végül pedig csak hetedikként vánszorgott a célba a lezúzott Subaruval (az utolsó előtti gyorson eldobta, megtörte az első felfüggesztést, a kormányművét, mindent - örülhet, hogy kibírta).

A legjobb privát német Antony Warmbold (Ford) pontot gyűjthetett volna, nem gyűjtött, mert a hajrában eldobta, pech. Így viszont a svájci Olivier Burri (Subaru) örvendezhetett, gratula néki. A juniorok versenyét a francia Nicolas Bernardi (Renault Clio) nyerte, egyébként abszolút tizedikként a resztli húszból.

Amúgy a napi kétszer két szakaszt (Sospel - La Bollene 1, 2 - 32,58 km) Märtin és megintcsak Märtin, illetve (Lantosque - Luceram 1, 2 - 19,52 km) Solberg és Grönholm nyerték. Volt jég, csúszott, ahogy szokott, gumizás, stb.

Találkozunk két hét múlva (február 6-8.), Svédországban.