Herczig: Csak matematikai esélyem van

Vágólapra másolva!
Herczig Norbert. Tavaly a Saxóval ment egy sikeres évet, aztán nagy megdöbbenésre élete legsikeresebb évadja után nem talált szponzort, akivel kamatoztathatta volna a népszerűségét, sikereit. Az évadnyitó előtt a legelkeseredettebb pilóták közé tartozott, aztán a második futam után meseszerűen alakult a szezonja.
Vágólapra másolva!

Egy Skoda Octavia WRC-vel már a harmadik versenyén futamgyőzelmet mondhatott magáénak és a rutinos navigátor, Tóth Imi navigálása mellett ezt a győzelmet sikerült aszfaltos versenyen is megismételnie Budapesten...

- Norbi! Biztos láttad, hogy egy riportsorozattal próbáltam körbejárni a bajnokesélyesek között és te is ebben a csoportban vagy, hiszen egy futamgyőzelemmel akár bajnok is lehetsz...
- Azt gondolom, hogy nekem a legkevesebb az esélyem, az is inkább csak matematikai, de megértettem :) Technikai sport, bármi lehet...

- Ahogy indult neked ez az év, ahhoz képest azt hiszem, elégedett lehetsz...
- Igen, nagyon is.

- A saxós év után idén a bajnoki rajt előtt kiderült, hogy nem sikerült szponzort találni, és kevés volt minden igyekezet, nem fogsz tudni rajthoz állni. Aztán jött az Octavia és meseszerű lett a történeted...
- Nagyon jól alakult valóban. Legmerészebb álmomban sem gondoltam azt, ami lett belőle. Egy kicsit én is meg voltam lepve. Az ember titkon úgy gondolja, hogy tud, csak jusson oda, majd ő megmutatná, ezt mindenki így éli meg belülről, de azt, hogy futamot nyerhetek, ezt még legbelül sem gondoltam.

- Jó pilóta vagy!
- Köszönöm szépen! :) Azt mondom, hogy tanulom. Ahogy Tóth Imi szokott fogalmazni: helyenként már mentünk gyorsan. Ez az összkerekes dolog nem egyszerű ügy, kimaradt az iskola, ami idáig vezet. Nem mentem ezelőtt semennyit négykerekes kocsival.

- Ezek szerint jó diák is vagy... :) Valószínű kevés példa volt arra, hogy valaki a harmadik versenyen, amin összkerekes autóval indult, futamgyőzelmet tudott szerezni.
- Nem tudom ezt pontosan. Kiss Ferit tudnám hozni példának. Azért nekem hiányzott a négykerekes előélet, viszont egy N-es kocsival menni, azt nem kívánta a szervezetem semennyire. De nem akarom, hogy nagyképűen hangozzon, hiszen úgy érzem, könnyebb WRC-vel menni. Mert ha egy N-es autóval mennék, az nem egyszerű feladat - ha belekezdek egy kanyarba, azt végig kell csinálni ugyanúgy, mint ahogy belekezdtél, míg a WRC-nél, vagy a Super1600-os autónál nem feltétlenül bosszulja meg magát, ha nem ugyanúgy fejezed be a kanyart, mint ahogy elkezdted, hiszen van lóerő és lehet korrigálni, míg egy N-esnél kevésbé. Meggyőződésem, hogy egy N csoportos autót nehezebb vezetni, mint egy WRC-t!

Forrás: Duen

- Visszakanyarodva a bajnokságra, ha matekból feltételezzük, hogy jók vagyunk, akkor tudjuk, hogy egy futamgyőzelemmel és beleszámítva, hogy ez technikai sport, még bajnok is lehetsz. Gondolom, úgy álltok oda, hogy ne rajtatok múljon...
- Eleve minden versenyt úgy csinálok meg, hogy nem foglalkozok vele, hogyan állok akár a bajnokságban, akár az adott versenyen. Megpróbálok ugyanúgy teljesíteni az első gyorsaságin, mint az utolsón. Ugyanígy lesz ez most is, megcsináltuk tisztességgel a tréninget, az autónk is rendben van, azt gondolom, nem múlhat máson, mint elsősorban rajtunk - kíváncsian várom, hogy mi lesz. Ahogy az első versenyen is mondtam, nem nekünk kell itt sietni. Nekünk ez az év már jól sült el! Azt gondolom, sokkal nagyobb nyomás alatt versenyeznek a többiek, a Turi Tomi, a Balázs vagy az Asi. Kíváncsian várom a mérkőzésüket, és ebben természetesen benne van, amit mondtál, hogy technikai sport, akár még mi is mosolyoghatunk a végén. De akkor sem leszek csalódott, ha egy év végi harmadik hely jut nekünk, de még akkor sem, ha a negyedik megmarad, hiszen már annak örülök, hogy itt lehetek, versenyezhetek. Néha kaptam ilyet az arcomra, hogy milyen álszerény vagyok, de tényleg ezt gondolom. Nem gondolom, hogy én vagyok Juha Kankkunen... :)

- Hanem? Auriol? :)
- Nem, neeem :))) Most komolyan, félretéve a tréfát: addig a pontig, amíg érzem azt, hogy még mindig van, és lehetne gyorsabban menni, addig nem foglalkozok mással.

- De az jó, ha még érzed...
- Igen, csak, hogy most az érzékszerveimmel érzem, tudod, hogy csak egy dolog... Attól még az nem biztos, hogy kivitelezni is tudom. Remélem, hogy egyszer majd elkerülök egy ilyen autónak a határaihoz...

- Jövőre lesz mód ezt a tudásod csiszolni?
- Ugyanúgy érzem, mint tavaly... Akkor az volt a cél, hogy a Saxóval tudjak tovább menni, nem tudtam, de szerencsésen alakult az évem a harmadik versenytől. Nem tudom igazából, hogy mit kivánjak magunknak a jövő évre... Nagyon képlékeny minden. A támogatókon múlik... Azt gondolom, hogy új páros révén megtettünk mindent, amit meglehetett, és amit kitűztünk célul. Ha tetszik nekik, akkor nagyon szeretném ezt jövőre is továbbcsinálni, egy kicsivel jobb feltételek között, hogy már az első versenytől tudjunk a bajnoki címért menni. Ez lehet a cél, ez nem kérdés.

Forrás: Duen

- Még egy kérdést szeretnék feltenni, amit már akkor feltettem, mikor szerencsésen újra autóba ültél idén, de újra és újra felteszik ezt mások is: Miért nincs Herczig Norbinak weblapja?
- Jövőre lesz! Ez a legkevesebb és egyértelmű! De ahogy mondtam neked, nem az elkészítésen múlott, hanem folyamatosan derültek ki a dolgaink, folyamatosan jöttek a támogatók... Feltett szándékunk, hogy lesz, sőt meg is ígérhetem az olvasóknak, ha jövőre megyünk, akkor az a legelső, hogy lesz saját weblapunk!