A chopper lemaradt - 2005-ös Ducati újdonságok

Vágólapra másolva!
A szokásosnál kicsit több újdonságot vonultattak fel az idei Intermotón a bolognaiak, így szinte mindenki megtalálhatja a maga "duciját" a 2005-ös kínálatban. Szerencsére a gyár nem rukkolt elő azzal a chopperrel, melyről egy ideje képek keringtek az interneten, hiszen hová lenne a világ, ha már a sportmotorjairól híres Ducati is beszállna a cirkálók versenyébe.
Vágólapra másolva!

A legtöbb újdonságot a klasszikus naked Monsterek között találjuk: 2005-től végre rendelhető a 620-asokhoz is a szürke-piros "Senna" festés, illetve jövőre a vörös idomokhoz szintén vörös váz tartozik. A legfontosabb újdonság a népszerű S4R kistestvére, a 800-asokat leváltó S2R, mely akár "Dark" verzióban is kapható a kisebb pénztárcájú, ám kicsit többre vágyó motorosoknak. Az S2R 803 köbcentijéből 77 lóerőt hoztak ki 72,6 nm nyomaték mellett, és természetesen a két kipufogó a jobb felső oldalra került. Érdemes megemlíteni a gyönyörű festéseket is: a szokásos sportcsíkos Ducati-vörös mellett megjelent a kicsit retró, halványpiros is, hogy végképp ne legyen könnyű eldöntenie a potenciális vásárlónak új Ducatija színét.

További újdonság, hogy az érdekes formájú, de népszerű Multistrada 620-as motorral is kapható lesz jövőre, akár Dark verzióban is, így többek számára is elérhető lesz a jelenleg csak ezres motorral rendelhető, 3,4 millióért vesztegetett motor. A túramotoroknál további nagy újításokat nem fedezhetünk fel, megmaradt az ST3 és az ST4 a kínálatban. A superbike és naked-kategóriákban megszokott különlegességet a Ducatinak eleddig nem nagyon sikerült átültetnie a túra-kategóriába, kicsit fáradt a motorok megjelenése, akárcsak a kimenő Supersportoknál. A már csak ezres motorral kapható Supersportot várhatóan a Ducati 2006-ban leváltja, így nagy találgatásra adhat alapot, hogy mivel töltik ki a kínálatban keletkezett űrt a bolognaiak.

A valaha épített legjobb testastrettaként aposztrofálja a Ducati a megújult 749-es és 999-es motorját - és valóban, a teljesen átdolgozott erőforrások 108, illetve 140 lóerőt préselnek ki magukból (150 az R változat esetében). Az új sportgépeken a legfeltűnőbb változás a piros váz, illetve a fejidom kisebb légbeömlői, melyek nagy sebességnél állítólag rezgést okoztak.

A végére hagytuk természetesen a Sportclassic-sorozatot, mely már egy jó ideje lázban tartja a klasszikus motorok szerelmeseit. A három ezres retrógép, a Paulsmart 1000, a Sport 1000 és a GT 1000 a legszebb motorépítési hagyományokat ötvözik a Ducati modern technológiájával. A legfeltűnőbb közülük a Paulsmart, régi stílusú fejidomával - melyet az 1974-es Supersport 750 ihletett - és gyönyörű kék vázával. A Paulsmart és a Sport hátsó Öhlins lengéscsillapítóval rendelkeznek, de mindhárom kétkerekűben ugyanaz a 992-es DS-motor dübörög.