Sainzéknak összejöhet a Katalán ralin

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a vb-sorozat utolsó előtti versenyén, az aszfaltos Katalán ralin meccsel a sportág krémje. Még nem dőlt el semmi, elképesztő harc dúl a trófeákért. Aki a záró walesi futamon történtektől függetlenül már most (harmadszor) bajnok lehet, az a spanyol Carlos Sainz és csapata, a Citroën (először), de ehhez a riválisok bukása is kellene. Márpedig négy konstruktőr megannyi sztárja közel egyenlő esélyekkel tapossa a gázt.
Vágólapra másolva!

Már nem sok van hátra. De ahhoz épp elég, hogy bármi megtörténhessék. Tehát 39. Katalán rali, az októberi triplabetonozás záró viadala, San Remo és Korzika után. Két fantasztikus versenyt (és a korábbi megannyi izgalmat, fordulatot és szenzációs csatát) követően.

A Lloret de Mar központú futam annyiban feltétlen eltér az előző kettőtől, hogy itt szélesebbek az utak, gyorsabban lehet autóversenyezni, de. A csík szélén árok - veszélyes, nem nagyon lehet, érdemes levágni a kanyarokat. Meg itt is közbeszólhat, pontosabban eshet az eső. És akkor minden borul(hat), ahogy Itáliában és Franciaországban is.

A rali össztávja 1553,72 km, ebből 381,18 a gyorsasági, 22 (kétszer 11) szakaszra bontva. Pénteken és szombaton 8-8 gyors lesz 146,36, illetve 131,26 km-rel, vasárnapra 6 marad 103-56-tal.

Tavaly Panizzi nyert Burns és Bugalski előtt, azaz a világbajnok Peugeot az akkor még privát Citroën előtt. A közelmúltban meg nekik sikerült:

2001: Auriol, Giraudet (Peugeot)
2000: McRae, Grist (Ford)
1999: Bugalski, Chiaroni (Citroën)
1998: Auriol, Giraudet (Toyota)
1997: Mäkinen, Harjanne (Mitsubishi)
1996: McRae, Ringer (Subaru)
1995: Sainz, Moya (Subaru)
1994: Bertone, Chiapponi (Toyota)
1993: Delecour, Grataloup (Ford)
1992: Sainz, Moya (Toyota)
1991: Schwarz, Hertz (Toyota)
1990: Cerrato, Cerri (Lancia)

Láthatjuk, hogy éppen Sainz révén utoljára nyolc évvel ezelőtt diadalmaskodott helyi menő. A subarusoknak sem termett mostanság katalán babér. A jelenlegi mezőnyben hat korábbi győztes van: Sainz, McRae, Mäkinen, Auriol, Bugalski, Panizzi. Auriolnak most semmi esélye a Skodával, Bugalskinak (Citroën) és Mäkinennek (Subaru) sem sok, McRae-nek (Citroën), Panizzinak (Peugeot) több, Sainznak (Citroën) komoly.