Tűkön ül a ralivébé mezőnye

Másfél hét múlva kezdődik a 2003-as ralivébé, Monte-Carlóban. Mind több hír lát napvilágot a felkészülésről, pilóták és csapatvezetők vélekednek, újoncok bevetéséről, nagymenők mellőzéséről is hallani - mindenki nagy izgalommal várja a rajtot.

Január 23-án startol a 71. Monte-carlói rali, alig várja már pilóta és navigátor, csapattag és szurkoló. A címvédő finn Grönholmon és a Peugeot-n kívül mindenki abban reménykedik, hogy a tavalyi unalom után újra a végsőkig nyílt, óriási harc lesz az elsőségért, van is rá esély.

Mert nekibuzdult a Citroën - az első teljes évüket futó franciák olyan sztárokat igazoltak a "hazai", szintén kiváló Loeb mellé, mint a skót McRae vagy a spanyol Sainz. Az elmúlt esztendők sikercsapata, a Peugeot maga sem tagadja, a "konszerntárs" a legnagyobb rivális, persze ők megint csak nyernének, megszokták.

És ott van a Subaru a norvég Solberggel és a finn Mäkinennel - előbbi nagy meglepetésre összetett második helyig vitte, utóbbi meg csak négyszeres világbajnok, ha az előző évben nem is ment neki új gépével. És Solberg aranyra ácsingózik, roppant motivált.

Ne feledkezzünk meg a Fordról sem, amely ha anyagi okokból és jövőépítésileg el is engedte nagyágyúit (McRae, Sainz), nagyon komolyan tervez - velük főleg a későbbiekben kell számolni. De már idén is bele-beleszólhatnak a legjobbak küzdelmébe, az észt Märtin pedig kiváló, a belga Duval sem semmi vagy senki. És igazoltak finneket, néha majd beugranak, fiatalok, előttük a jövő.

Ha nagyjából bizonytalanul is (mert a szezon ugye még nem kezdődött el), de arra tippelnénk, hogy az aranyért a Peugeot és a Citroën, még dobogóért a Subaru és a Ford fog vívni, akkor a Mitsubishi ideiglenes kivonulásával az alsóházban a Skoda és a Hyundai meccsel. A "csehek" erősítettek a világbajnok francia Auriol szerződtetésével, nekik áll hát a zászló.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK