Grönholm versenye kilenc percig tartott

Vágólapra másolva!
Műszaki hiba miatt a Szafari-rali első szakaszán kiesett a világbajnokság éllovasa, Marcus Grönholm. Az első nap után a Subaru Imprezával versenyző Tommi Mäkinen vezet, a négyszeres világbajnok előnye 16.1 másodperc a skót Colin McRae előtt.
Vágólapra másolva!

A Peugeot-csapat nemcsak Grönholm kiesése miatt lehet bosszús: Gilles Panizzi is csupán 73 kilométert tett meg, mikor meg kellett állnia kereket cserélni. "Kilenc perc a semmiért. Az autó rendben volt a rajtnál, majd kilenc perccel később - minden előjel nélkül - tönkrement a váltó. Mindent megpróbáltunk, hogy helyrehozzuk, de hiába" - mondta csalódottan Grönholm.

A nyitónapon féltávnál Tommi Mäkinen vezetett, kényelmes, egyperces előnnyel Colin McRae előtt. "Jó lenne hozni kicsit Tommin, de nem vállalok semmi kockázatot. A második szakaszon már kicsit keményebben hajtottam - ez a rész nem volt túl kemény, inkább közepesnek mondanám" - summázott a Ford Focus skótja.

Féltávnál a ralivébé/sport/automotor/20020627feltavnal.htmlA ralivébé állása/sport/automotor/20020616aralivebe.htmlA ralivébé 2002-es mezőnye/sport/automotor/20020122aralivebe.htmlA ralivébé 2002-es versenynaptára/sport/automotor/20020117aralivebe.htmlWRChttp://forum.origo.hu/forum/forumServlet?act=show&fid=30278

"Ez volt az egyik leggyorsabb etap, amin valaha végigmentem, végig tövig nyomtam a gázt. Kicsit lassított minket Richard (Burns), aki csupán 15 másodperccel járt előttünk. A felfüggesztés kitűnően működött, de az igazi próba a következő menet lesz" - jelentette Mäkinen. A subarusnak igaza lett: a harmadik szakasz ugyancsak kemény erőpróbát jelentett...

...Méghozzá üldözőjének, McRae-nek: kocsijában ugyanis eltört a lengéscsillapító, így Mäkinen 2:40 percesre növelte előnyét, igaz a skót legalább második helyét megőrizte. Az egész hétvége egyik legnehezebb etapján másoknak is bőven akadt problémája, így Carlos Sainznak is: érdekes módon az ő autóján szintén a lengéscsillapító szállt el, akárcsak márkatársánál.

Az utolsó szakaszon aztán már semmi nem gátolta McRae-t, hogy Mäkinen közelébe férkőzzön. A Ford pilótája az évad leghosszabb távját (106,56 km, Ntuleléből Kedongba) alig több mint 51 perc alatt tette meg, így még a mögötte érkező Harri Rovanperä-ra is 30 másodpercet vert. A vb-címvédő Burns továbbra sem találta a tempót, Mäkinen mögött 15 perccel a nyolcadik helyen tanyázott az első nap végén.

Szafari-rali, 1. nap, 4 gyorsasági (összesen 363,42 km):
1. Tommi Mäkinen (Subaru) 02:52:17.4 óra
2. Colin Mcrae (Ford) + 16.1 másodperc
3. Carlos Sainz (Ford) + 02:54.8 pec
4. Harri Rovanperä (Peugeot) + 03:37.1 p
5. Kenneth Eriksson (Skoda) + 05:52.4 p
6. Markko Märtin (Ford) + 06:34.2 p
7. Thomas Radstrom (Citroën) + 11:00.8 p
8. Richard Burns (Peugeot) + 15:43.1 p
9. Sebastien Loeb (Citroën) + 18:33.8 p
10. Roman Kresta (Skoda) + 22:06 p
11. Juha Kankkunen (Hyundai) + 27:07.9 p
12. Gilles Panizzi (Peugeot) + 35:28.4
13. Alister Mcrae (Mitsubishi) + 45:49.4

Ujlaky István