Csökkent Loeb előnye a Monte-Carlo ralin

Vágólapra másolva!
A Monte-Carlo rali mezőnye szombat reggel a péntekhez hasonlóan kedvező időjárási és útviszonyok között indult útjára. A pénteki 55 indulóból szombaton csak 35-en vágtak neki a dél-franciaországi hegyeknek. A legnagyobb viadal a zöldfülű és a tapasztalt, vagyis Sebastien Loeb és Tommi Mäkinen között zajlott. Loeb továbbra is vezet, előnye azonban 36,7-ről 28,2 mp-re csökkent a Monacóban korábban háromszor is diadalmaskodó finn versenyzővel szemben.
Vágólapra másolva!

Bár Petter Solberg volt a kevésbé tapasztalt subarus, az első gyorsasági szakaszon ismét jobb volt társánál, Tommi Mäkinennél. A két subarus kettős győzelmet szerzett a nap első gyorsasági szakaszán. A harmadik helyezett ismét a fordos Colin McRae lett. A tegnapi nap első helyezettje, Sebastien Loeb, a negyedik helyen nyitott.

A nap második gyorsasági szakaszát viszont már a francia nyerte meg, s ezzel növelte előnyét az összetett ponttáblán. Ezen a szakaszon Marcus Grönholm lett a második, majd' öt másodperccel lemaradva az éllovas citroenestől. A harmadik legjobb idő Mäkinené volt, aki gumiválasztásának köszönhette a lemaradását: "Kockáztattunk és puha abroncsokkal kezdtünk, de ez hibás döntésnek bizonyult" - vélekedett a finn pilóta. "Minden nagyon jól alakul. Az abroncsok kezdtek nagyon elhasználódni a szakasz végére, így már nagyon vártam a végét" - mondta Loeb.

Mäkinen ekkor magabiztosan nyilatkozott Loebbel szembeni esélyeiről: "Még utolérhetem Sebastient. Azt hiszem tegnap éjszaka és ma reggel rosszul választottunk abroncsot, így nem volt könnyű dolgunk. Még van mit tanulnunk. A Turini nagyon nehéz lesz. A következő két szakasz lesz a rali két kritikus szakasza".

A nap első szakaszán győzedelmeskedő Petter Solberg letért az útról, megtörte Imprezája bal elejét és hátulját. Bár folytatta a versenyt, egy és negyven perccel lemaradva követte csak az éllovasokat. A pénteken kiválóan szereplő Roman Kresta számára ezen a szakaszon véget ért a rali. Letért az útról és Skoda Octaviája már nem tudott elindulni. Nem csak ő járt ilyen balszerencsésen. A Peugeot 206 WRC-vel versenyző Harri Rovanperä kormánykereke eltörött, és bár megpróbálta megjavítani, kísérlete kudarcba fulladt.

A harmadik gyorsasági szakaszon bejött Mäkinen jóslata, beérte Loebet és az első helyen végzett. A harmadik helyen Carlos Sainz ért célba. A negyedik szakaszon érte el először a mezőny a híres Col Turinit. Ismét Mäkinen futotta a leggyorsabb időt. Utána csapattársa, Petter Solberg ért célba, míg Loeb ezúttal harmadik lett.

A Ford pilótája, Colin McRae visszatért a monacói szervizpontra, s bár kipördült a Turinin, mégis megtartotta a harmadik helyet az összesítésben. "Volt egy kis gondom az üléssel, mivel minden kanyarban lazának éreztem. Nehéz volt vezetni. Nagyon csúszós volt az út a Turinin, és a csúcson kicsúsztunk. Az utak elég szárazak, de annyi a só rajtuk, hogy még a száraz aszfalt is csúszóssá vált." - nyilatkozta Colin McRae.

Bár Tommi Mäkinen győzedelmeskedett a nap utolsó gyorsasági szakaszán, Sebastien Loeb mégis meg tudta őrizni vezető helyét az összetettben. A harmadik Carlos Sainz lett.

Monte-Carlo-rali, 2. nap, 704 km (ebből 157.52 km gyorsasági):
1. S. Loeb (Citroen Xsara) 2:49:19,5 óra
2. T. Mäkinen (Subaru Impreza) 28,2 mp hátrány
3. C. Sainz Ford Ford (Focus) 2:16,9 p h.
4. M. Grönholm (Peugeot 206) 2:21,4 p h.
5. C. McRae (Ford Focus) 2:52,4 p h.
6. P. Solberg (Subaru Impreza) 3:37,1 p h.
7. R. Burns (Peugeot 206) 3:59,0 p h.
8. G. Panizzi (Peugeot 206) 4:26,5 p h.
9. F. Delecour (Mitsubishi Lancer) 4:50,0 p h.
10. T. Gardemeister (Skoda Octavia) 5:49,9 p h.

Korábban:

Loeb vezet a Monte-Carlo ralin