Mäkinen rekordokat dönthet

Vágólapra másolva!
Kezdődik a 2002-es szezon, a 14 futamos sorozat első állomása a 70. Monte Carlo rali. A 15 gyorsasági szakasz hossza összesen 389 km. A résztvevők létszámát 180-ról 78-ra mérsékelték - a monacói hercegségben nincs elég helye a sok indulónak. Először az évadnyitó rali történetében a rajt és a cél is péntektől vasárnapig minden nap Monte-Carlóban lesz.
Vágólapra másolva!

Két rekordot is elérhet Tommi Mäkinen, a 37 éves finn eddig 23 versenyt nyert meg, ha most is győz, ő lesz a legsikeresebb pilóta. Ráadásul egymás után negyedszer végezhet az élen Monacóban, ami eddig senkinek sem sikerült.

"Nem izgulok különösebben, nem nyomaszt, hogy megszerezhetem sorozatban negyedik monte-carlói győzelmemet" - mondta a Subaru-csapatnál most bemutatkozó Mäkinen. "Egészséges önbizalommal készülök."

Friss hír a csapattal (555 Subaru World Rallye Team) kapcsolatban: három évvel meghosszabbították a szerződést a British American Tobacco dohánygyárral, együttműködésük 1993 óta tart.

Monte-Carlo rali, első nap, január 18. péntek
5 gyorsasági szakasz, 157,7 km
6 óra: rajt Monacóból
20 óra: cél Monacóban

8.30: Szervizpark Digne-les-Bains (20 perc)
9.48: GYORS 1 - Selonnet - Turriers 1 (28,74 km)
11.06: GYORS 2 - Sisteron - Thoard 1 (36,73 km)
12.21: Szervizpark Digne-les-Bains (20 perc)
13.39: GYORS 3 - Selonnet - Turriers 2 (28,74 km)
14.57: GYORS 4 - Sisteron - Thoard 2 (36,73 km)
16.27: Szervizpark Digne-les-Bains (20 perc)
18.25: GYORS 5 - Puget Theniers - Toudon 1 (26,76 km)

Második nap, január 19. szombat
6 gyorsasági szakasz, 129,06 km
8.13: rajt Monacóból
21.45: cél Monacóban

8.13: Szervizpark D at Monaco (45 perc)
10.08: GYORS 6 - Pont de Clans - Villard sur Var (12,08 km)
10.51: GYORS 7 - Puget Theniers - Toudon 2 (26,76 km)
12.26: Szervizpark Monaco (20 perc)
13.49: GYORS 8 - Coaraze - Loda 1 (23,05 km)
14.32: GYORS 9 - La Bollene - Turini - Moulinet 1 (23,47 km)
16.44: Szervizpark Monaco (20 perc)
18.09: GYORS 10 - Coaraze - Loda 2 (23,05 km)
18.56: GYORS 11 - La Bollene - Turini - Moulinet 2 (23,47 km)
20.23: Szervizpark Monaco (10 perc)

Harmadik nap, január 20. vasárnap
4 gyorsasági szakasz, 98,80 km
7.33 : rajt Monacóból
15.45 : díjátadó ceremónia Monacóban (Place du Palais Princier)

7.33 : Szervizpark H at Monaco (45 perc)
9.13 : GYORS 12 - Sospel - Turini - La Bollene 1 (32-85 km)
10.08 : GYORS 13 - Loda - Luceram 1 (16-55 km)
11.18 : Szervizpark Monaco (20 perc)
12.33 : GYORS 14 - Sospel - Turini - La Bollene 2 (32-85 km)
13.28 : GYORS 15 - Loda - Luceram 2 (16-55 km)
14.40 : Szervizpark Monaco (20 perc)

Korábbi győztesek:
2001: Mäkinen-Manissenmäki, Mitsubishi Lancer
2000: Mäkinen-Manissenmäki, Mitsubishi Lancer
1999: Mäkinen-Manissenmäki, Mitsubishi Lancer
1998: Sainz-Moya, Toyota Corolla
1997: Liatti-Pons, Subaru Impreza
1996: Bernardini-Occelli, Ford Escort
1995: Sainz-Moya, Subaru Impreza
1994: Delecour-Grataloup, Ford Escort
1993: Auriol-Occelli, Toyota Celica
1992: Auriol-Occelli, Lancia HF Integrale
1991: Sainz-Moya, Toyota Celica
1990: Auriol-Occelli, Lancia Delta 16S
1989: Biasion-Siviero, Lancia Delta Integrale
1988: Saby-Fauchille, Lancia Delta 4WD
1987: Biasion-Siviero, Lancia Delta 4WD
1986: Toivonen-Cresto, Lancia Delta S4
1985: Vatanen-Harryman, Peugeot 205 Turbo 16
1984: Röhrl-Geistdorfer, Audi Quattro
1983: Röhrl-Geistdorfer, Lancia 037
1982: Röhrl-Geistdorfer, Opel Ascona
1981: Ragnotti-Andrié, Renault 5 Turbo
1980: Röhrl-Geistdorfer, Fiat 131 Abarth
1979: Darniche-Mahé, Lancia Stratos
1978: Nicolas-Laverne, Porsche 911 SC
1977: Munari-Maiga, Lancia Stratos
1976: Munari-Maiga, Lancia Stratos
1975: Munari-Mannucci, Lancia Stratos
1974: nem rendezték meg
1973: Andruet-Biche, Alpine A 110
1972: Munari-Mannucci, Lancia Fulvia HF
1971: O. Andersson-Stone, Alpine A 110
1970: Waldegard-Helmer, Porsche 911 S
1969: Waldegard-Helmer, Porsche
1968: Elford-Stone, Porsche
1967: Aaltonen-Liddon, BMC
1966: P. Toivonen-Mikander, Citroën
1965: T. Mäkinen-Easter, BMC

Ajánlat:

A ralivébé 2002-es versenynaptára

Korábban:

Főszerepben a jégfigyelők

Kovács Iván