Märtin az élen az Akropolisz-ralin

Vágólapra másolva!
Az észt Märtin vezet az első nap után a görögországi, 50. Akropolisz-ralin, a vb hatodik versenyén a fordos kiválóságot a finn Rovanperä (Peugeot) és a norvég Solberg (Subaru) követi. A pontversenyben élen álló, szintén 206-ost terelgető angol Burns váltógondok miatt alaposan lemaradt, sok gyári menő máris kiesett, ahogy a világbajnoki címvédő finn Grönholm (Peugeot) is.
Vágólapra másolva!

Markko Märtin részsikere voltaképp papírforma, az észtnek már tavaly is meg kellett volna nyernie a versenyt. Akkor az élről búcsúzott, most egyelőre minden rendben vele és az új színekben pompázó Focusszal. Előnye nem nagy, 5 mp sincs, nem ülhet a babérjain, mondjuk nem is szokása.

Második helyen Harri Rovanperä áll, már ha nem megy, mint legjobb Peugeot-pilóta, ilyen se gyakran fordul elő. Az oroszlánosoknál az történt, hogy Marcus Grönholm a 8. szakasz után feladta, illetve hát a gépe, rég nem esett ki a kétszeres világbajnok. Közben meg a legutóbbi négy futamból hármat megnyert. A pontversenyben vezető, csapattárs Richard Burns váltógondokkal küszködött, kapott rendesen a legjobbaktól (egyébiránt az angol egyszer meg is forgott, meg "takarított", szombaton már Märtinre vár ez a nem épp hálás szerep).

Ideiglenes dobogós Petter Solberg, nem túl messze a nála is gyorsabbaktól. De ő sem őrizgetheti majd a helyét, mert mögötte kicsivel Carlos Sainz (Citroen), a kollega Tommi Mäkinen, Gilles Panizzi (Peugeot) és Colin McRae (Citroen) nyomul.

Subaruéknál tehát minden rendben, a Peugeot-nál már kevésbé (az aszfaltmenőként ismert Panizzi privátban, Bozian 206-ossal bravúrkodik a durva murván), bár Rovanperä mentheti a menthetőt. A Ford Märtin teljesítményével elégedett lehet, azt viszont sajnálhatja, hogy az ugyancsak igyekvő Francois Duval kipottyant: a belga az ötödik gyorson sokallt be, a második helyről adta fel. A még gyári Hirvonen régebbi Focusának felfüggesztése csődölt be a 6-oson, addig nem ment rosszul.

A Citroen elvesztette Sebastien Loeböt, rögtön az elején, kilehelte lelkét a Xsara. Nagy ászai közül McRae 50 mp-es büntetést kapott késésért, ha az nem lenne, nagyon az élen autózna, így viszont jelentős a lemaradása. Sainz mester haladgat, bármi lehet még. Privát Xsarával mutogatja magát a junior világbajnok spanyol Sola, nem is egyszerűen.

A Skodánál meglepő dolog történt: kiesett Toni Gardemeister, a 6-os gyorson elment a turbó. Didier Auriol bezzeg jelen állás szerint pontszerző helyen végezhet, már megint, bravúr lenne, nem is kicsi. A Hyundai egyetlen szakaszt követően elbukta két aduját: a német Armin Schwarz és a belga Freddy Loix is kiállt rögtön az elején. Gyáriként porolgat még Jussi Välimäki, az is csoda volna, ha elérne a célig. Privát Accenttel bizonygat az osztrák Manfred Stohl, később aszfalton aztán majd konstruktőri ülést is kap.

A még nem említett privát WRC-sek közül legjobban a cseh Kresta (Peugeot) áll, majd "a legfiatalabb" Latvala következik Forddal, aztán Focusszal még Warmboldék, Kucharék, Ginleyék és Papadimitriuék is hajtanak. Pykälistö (Peugeot) és Vovosz (Ford) nincs már versenyben.

Szombaton újabb 8 szakasz vár a mezőnyre, elvileg. Mert a pénteki utolsót törölték a hatalmas por miatt, csak bóklásztak egyet a srácok a nézők ezreinek szeme nem láttára.

A szakaszgyőztesek:
1. (24,45 km): Duval (belga, Ford) 19:54.7 p (73,7 km)
2. (14,61 km): Märtin (észt, Ford) 11:40.2 p (75,1 km/ó)
3. (18,67 km): Rovanperä (finn, Peugeot) 11:28.2 p (97,7 km/ó)
4. (11,84 km): Rovanperä (finn, Peugeot) 8:41.8 p (81,7 km/ó)
5. (34,68 km): Rovanperä (finn, Peugeot) 24:21.9 p (85,4 km/ó)
6. (24,45 km): Solberg (norvég, Subaru) 19:29.5 p (75,3 km/ó)
7. (14,61 km): Grönholm (finn, Peugeot) 11:25.6 p (76,7 km/ó)
8. (2,43 km): törölve