Borsi helyett Szabó skodázik a Miskolc-ralin

Vágólapra másolva!
Hétvégén folytatódik a honi ralibajnokság, legjobbjaink Salgótarján után ezúttal Miskolc környékén versenyeznek a szurkolók nagy örömére. Janika (Peugeot) visszavágna Beniknek (Ford), Tagai (Subaru) nem indul, Borsi sem. Mégis bízhatunk abban, hogy Magyarországon először élesben láthatunk egy Skoda WRC-t - Szabóék hajtják az Octaviát.
Vágólapra másolva!

A nyitó aszfaltos Salgó-rali sűrű programjával, mifelénk ritka esti szakaszaival, szép új gépekkel zajos siker volt, becslések szerint jóval több mint százezer szurkoló figyelte az eseményeket a helyszínen. És borult a papírforma: nem a címvédő Tóthék győztek. Janikáék 206-osa feladta, mint utóbb kiderült, az osztóműben eltörött egy tengely, ezért nem volt hajtás.

Nyerni a törökországi vb-futamon bravúrkodó Benikéknek sikerült a remek Forddal. Más kérdés persze, ha Janikáék nem esnek ki..., de kiestek. Na de itt az alkalom a javításra, a bizonyításra, hogy még mindig ők a legjobbak, következik a 10. Vredestein Rallye (elvileg ugyancsak aszfaltos, de a hírek szerint helyenként már-már murvás).

Miskolc környékén rajtol Jani, rajtol Benik és a Salgón második Angyalfi a kormányváltós Subaruval, a nyitányon harmadik, szintén Imprezával nyomuló Tagai fivérek azonban kihagyni kényszerülnek a versenyt. WRC-jüket a tavalyi N csoportos lengyel bajnok, Tomasz Czopik kibérelte, amúgy egész évre, a Tagai Racing Technology elsődleges profilja pedig versenyautók bérbeadása...

Bezzeg végre láthatunk Skodát, Octavia WRC-t, ha nem is Borsiékkal, hanem Szabóékkal. Szabó Gergő tehát új autóval dönget, és új a navigátor is: Táborszki Attilát Kerék Balázs váltja jobb egyben. A cseh csodáról annyit tudni, hogy várhatóan a szezon összes versenyén bevetik, 2002-ben a svéd Kenneth Eriksson használta a vébén.

Meg azt is hallani, hogy Borsiék szintén erre az autóra pályáztak, ezzel indultak már majdnem a Salgón. Szabóék 2003-as fejlesztésű gépet akartak, tervük aztán meghiúsult, így jutottak el az ominózus, valamivel gyengébb, tavalyi darabhoz.

A futamról, programról: lesz prológ pénteken 17 órától - sötét estébe nyúlóan - a népkerti salakmotor-pályán (Ferjáncz Attila is megy a Renault 5-össel, Dudás "Kokó" Gyula meg Ladával!), valamint szombati és vasárnapi versenynap is hat-hat szakasszal. Minden gyorson kétszer porol végig a mezőny, össztáv kb. 160 km.

Szolid újításként némi útvonalfrissítés, irányváltoztatás, rajtceremónia szombaton 7.30-kor, vasárnap 8.30-kor, a célba 14.30 körül érnek először. Miskolc, ITC székháztól el és vissza. Versenyez a másodosztály is, igaz, csak szombaton.

A pontverseny állása (abszolút):
1. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 20 pont
2. Ifj. Angyalfi, Kazár (Subaru Impreza WRC) 15
3. Tagai T., Tagai R. (Subaru Impreza WRC) 12
4. Aschenbrenner, Földesi (Mitsubishi Lancer Evo) 10
5. Szilágyi, Domonkos (Subaru Impreza WRC) 8
6. Bútor, Tóth (Citroen Saxo Kit-Car) 6
7. Takácsy, Laklóth (Opel Astra) 4
8. Vizin, Doromby (Subaru LS 01) 3
9. Ábrahám, Tóth (Renault Megane) 2
10. Tobak, Vinoczai (Mitsubishi Lancer Evo) 1