Aszfalt után murva - következik a Ciprusi rali

Vágólapra másolva!
A rali-világbajnokság ötödik idei versenyéhez érkezett el Cipruson. A mediterrán szigeten igazán nehéz dolga lesz a mezőnynek az embert és gépet próbáló hegyi utak miatt. A Michelin-papucsos Peugeot eddig sikert sikerre halmozott, a konstruktőri tábla élén hatalmas, 27 pontos előnnyel várja a futamot.
Vágólapra másolva!

A szezonról minden elmondható, csak az nem, hogy unalmas lenne, hiszen a nedves és jeges Monte-carlói ralival kezdődött, majd a havas Svéd ralival folytatódott, amelyet a kacskaringós, aszfaltos Korzikai és Katalán rali követett. Ezzel véget is ért a résztvevők jó dolga, hiszen ezután a világbajnokság négy legnehezebb versenye következik: Ciprus, Argentína, Görögország és Kenya.

Fotó: Amber PR
Cipruson Burns megszerezheti első peugeot-s győzelmét

Zsinórban három győzelmét követően a Peugeot három 206-ossal készül a versenyre - Richard Burns, Marcus Grönholm és Harri Rovanperä áll majd rajthoz az ezüst torpedókkal. Sikerei ellenére a Peugeot vezetése tisztában van azzal, hogy a világbajnokság legnehezebb része még csak most jön.

Corrado Provera így nyilatkozott: "Ciprus nagy teszt lesz számunkra. Ezúttal kiderül, hogy a 206 WRC versenyképes-e a nehezebben vehető ralikon is. Tavaly Cipruson debütált a legújabb fejlesztésű 206-os. Akkor egyik autónk sem ért célba."

A tavalyi és tavalyelőtti versenyt különben a Peugeot nagy vetélytársa, a Ford nyerte meg. Idén is biztosan azon lesz, hogy legyőzze az eddig mindenkinél dominánsabb teljesítményt nyújtó franciákat. "Azt hiszem, hetven százalékosan tudom majd használni a kezemet. Ez biztosan hátrányt jelent a versenyen, mivel nem tudok jól markolni vele, de meg akarom szerezni a tíz pontot" - szögezte le Colin McRae, a tavalyi győztes (2000-ben a spanyol Sainz diadalmaskodott).

Titkos esélyesként ott van azért Richard Burns a Peugeot számára, hiszen egy évvel ezelőtt a fordos szendvicsben a második helyet szerezte meg ezen a nehéz versenyen. "A pilóták számára Ciprus teljesen különbözik a többi versenytől. A gyorsasági szakaszai nagyon lassúak, teljesen másként kell végigmenni rajtuk. Azt gondolom, hogy a verseny sokkal szorosabb lesz itt, mint az elmúlt aszfaltos ralikon" - mondta a címvédő. Burns optimista, hiszen jobban kedveli a murvát az aszfaltnál. Az elmúlt versenyek során mindig eggyel jobb és jobb helyezést ért el, a tendencia folytatódása esetén ezúttal a dobogó legfelső fokára kellene fellépnie.

A Ciprusi rali három napján, péntektől vasárnapig húsz gyorsasági szakaszt (323 km) tesz meg a mezőny - egy szervizpont áll a résztvevők rendelkezésére Limasszolban.

Ajánlat:

Fórum:

WRC