Új-Zélandon a ralivébé mezőnye

Vágólapra másolva!
Pénteken feldübörögnek a motorok a rali-világbajnokság tizedik fordulóján, az Új-Zéland-ralin. Minden futamnak megvan a maga jellemzője (leghosszabb, leggyorsabb, legnehezebb), ezúttal kevésbé fontos jelzővel illethetjük az előttünk álló megmérettetést: a legszebb. A pálya hamisítatlan új-zélandi terepen, lankás zöld mezőkön, erdőkben, meredek szilás tengerparton, buja termést hozó földeken fut keresztül. Először rendezik szeptemberben a futamot, minek következtében a déli féltekén nyiladozó nyár még színesebbé teszi a helyszínt.
Vágólapra másolva!

Fotó: Reuters
A legtöbb futamgyőzelemre (is) hajtó Sainz és McRae Ford Focust vezet

Hyundai

A Hyundai Castrol World Rally Team a már jól bevált kettősöket küldi harcba. A Kenneth Eriksson, Staffan Parmander és Allister McRae, David Senior párosoknak közepes eredménnyel zárult a legutóbbi futam, előbbi a 12., utóbbi a 13. helyen zárta a Finn-ralit. Kenneth Eriksson személyében egy rutinos Új-Zéland-specialistát tudhat soraiban a Hyundai, hisz a svéd már háromszor ('95, Mitsubishi, '97, Subaru, '99, Formula-2) nyerte a futamot. "Egyszerűen imádom ezt a versenyt. Változatos, gyönyörű környezetben fekszik a pálya. A tapasztalatomnak köszönhetően előrelépésre számítok."

"Természetesen sokat várunk a versenytől, hisz tavaly itt sikerült megszerezni a csapat első szakaszgyőzelmét, ráadásul öt másodperccel vertük a mögöttünk végző legjobbat"- mondta Alister McRae. "Ez bizonyítja, hogy fekszik nekünk a pálya, és hogy az autó is képes jó teljesítményre. Az Új-Zéland-rali a pilóták versenye. Kényelmes a pálya, és nyomhatod, ahogy tudod."

Mitsubishi

A Marlboro Mitsubishi Ralliart három autóból álló különítménnyel indul neki az 1690 kilométernek. A Tommi Mäkinen, Risto Mannisenmaki, és a Toni Gardemeister, Paavo Lukander kettősök Lancerrel, Freddy Loix, Sven Smeets pedig a már megszokott Carisma GT-vel futnak. Szükség is van az erős gárdára, hisz a Forddal holtversenyben, 66 ponttal vezetnek a világbajnokságban, s Mäkinen 6 pontos előnye sem mondható tetemesnek. "Most különösen nagy szükségünk van egy a jó eredményre, mert a hajrá előtt megléphetünk üldözőinktől" - mondta Mäkinen, aki 1999-ben egyszer már a dobogó tetejére állhatott Új-Zélandon. "Finnországban kicsúsztunk ugyan, de javítottunk az autó kezelhetőségén. Biztos vagyok a jó szereplésben."

Peugeot

Fotó: Amber PR
Rovanperä és a Peugeot hátránya is behozható még

Subaru

A Subaru World Rally Team is a háromautós gárdák közé tartozik. Richard Burns és Petter Solberg küzdhet majd a csapatpontokért, és Toshi Arai ülhet a harmadik Impreza 2001 volánja mögé. A tavalyi futam nem sikeredett fényesre a Subarunak. Burns és Kankkunen jó csapattársakhoz híven egyszerre estek ki a huszadik speciálon, s mindkettőnek motorhiba okozta vesztét. A Subaru is igyekszik összekapni magát, mert a háromszoros világbajnok csapatnak idén sem termett sok babér, s a Peugeot mögött négy ponttal lemaradva a negyedik helyen "kullog". "Gyönyörű emlékeim fűződnek Új-Zélandhoz, itt nyertem először világbajnoki futamot ('96, Mitsubishi)" - emlékszik vissza Richard Burns. "Jól ismerem a körülményeket, így a gumiválasztás nem lesz nehéz. Hasonló beállításokat fogunk alkalmazni, mint Finnországban, ebből kiindulva nem lehet komolyabb problémánk" - tette hozzá az angol.

Ford

Fotó: Amber PR
Nyiladozó nyár, kék ég, erdő, Ford-por

Kovács Iván

Ajánlat:

Korábban: