Kleinheisler gólja a közmédiát dobogóra juttatta

Kleinheisler László
Oslo, 2015. november 12. Kleinheisler László gólöröme a Norvégia-Magyarország labdarúgó Európa-bajnoki pótselejtező mérkőzésen az oslói Ullevaal Stadionban 2015. november 12-én. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
November 12-én a 18–49-es célcsoport tagjai a norvégok elleni Eb-pótselejtezőre voltak a leginkább kíváncsiak, nagyjából 340 ezer ilyen korú néző látta Kleinheisler László gólját. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és az RTL Híradó, a TV2 a hatodik helyen szerepel először a Tények-kel. A tízes listán az M4 Sport, az RTL Klub és a TV2 mellett a Cool látható még, a Dr. Csont a nap kilencedik legnézettebb műsora lett. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a norvégok elleni győztes gól szerzője, Kleinheisler László, hiszen nemcsak megnyerte nekünk a meccset, de az M4 Sportot is felhúzta, az Eb-pótselejtező a nap legnézettebb műsora lett a 18–49-es korosztályban.

Vele tart a Döglött akták főszereplője, Kathryn Morris is, miután a Foglalkozásuk: amerikai-val együtt az este legmagasabb közönségarányát hozta a Coolnak, az éppen tévéző ötven év alattiak 8,1 százaléka a krimisorozatot választotta. A csatorna ekkor már jócskán a TV2 fölött volt, mutatjuk grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán nem látszik, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy Friderikusz Sándor ATV-s közéleti talkshow-ja, a Friderikusz egyáltalán nem érdekelte a 18 és 49 év közötti nézőket,

0,0 százalékos közönségaránnyal ment,

a műsorvezető ezért kapott tőlünk piros nyilat.

Az ATV a legmagasabb napi átlagos közönségarányt hozó csatornák tízes toplistájára sem került fel, az viszont látszik, hogy az M4 Sportot mennyire felhúzta a meccs, 7,1 százalékkal megszerezte a harmadik helyet – a vasárnapi visszavágó valószínűleg a Sztárban sztár eddigi ragyogó eredményeit is le fogja rontani.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A Duna TV 2,5 százalékos közönségaránnyal éppen, hogy befért a legjobb tízbe, 0,1 százalékponttal még az M2 is megelőzte.

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.