Világszerte népszerű, itthon 323 embert érdekelt

Agymenők Jim Parsons
Vágólapra másolva!
A november 3-i nézettség elemzésénél a 18–59-es célcsoportban mért adatokat vettük figyelembe, e szerint A konyhafőnök volt a legnézettebb műsor, 606 ezren követték a korosztályból. A dobogóra felfért még a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 először az ötödik helyen szerepel a Tények-kel. A legjobb tízben az RTL Klubnak hat, a TV2-nek négy műsora található, más csatornának ezúttal nem jutott hely a toplistán.   
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Kisvárosi doktor címszereplője, Francis Fulton-Smith, hiszen a sorozat idején a Duna TV még tartotta magát, a harmadik legnépszerűbb csatorna tudott lenni. A nemzeti főadónak ez a produkció hozta az este legmagasabb közönségarányát, igaz, ettől sem robbant fel a képernyő, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 5,9 százaléka figyelte.

A Cool később kezdett megugrani, fél tíz körül a Dr. Csonttal nőtt a TV2 fölé,

nagyjából másfél óráig a második legnépszerűbb csatorna volt az RTL Klub mögött – a Dr. Csont után a New York-i helyszínelők-kel is tartotta a pozícióját. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A grafikonon az RTL II-t nem ábrázoltuk, a Nielsen méréséből azonban kiderül, hogy az Agymenők-nek jóformán nem akadt ott nézője, a hatvan év alattiak közül

az egész országban csupán 85-en kapcsoltak a vígjátéksorozatra,

ez 0,0 százalékos közönségarányt jelentett. Hasonló volt az eredmény egyébként a teljes lakosságban és a 18–49-es célcsoportban is, a 323, illetve a 40 néző mindenhol 0,0 százaléknak felelt meg.

Az RTL II nem is került be a legmagasabb napi átlagos közönségarányt hozó csatornák közé, a tízes toplistát az M4 Sport zárta 2,4 százalékkal. A nap nyertese ismét az RTL Klub lett, miközben két holtverseny is kialakult, a Cool és a Film+, illetve a Viasat3 és a Super TV2 között. Mutatjuk az oszlopdiagramot:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.