"112 magyar nyelvű tévécsatorna fogható itthon" - kezdte előadását a Média Platform konferencián Vörös Csilla, a Nielsen Médiakutató Kft. ügyvezető igazgatója.
Egy átlagos magyar háztartásban 51 csatorna fogható, ebből havonta legalább 30 percig 20 tévét néz egy magyar fogyasztó. Jelenleg 74 tévécsatorna van 1 százalékos nézettség alatt.
Egy átlagos magyar tévéző 283 percet tölt a képernyő előtt, a 18-49-es célcsoportban 8 perccel csökkent a napi tévézés mennyisége.
Legtöbbet a 60 év felettiek nézik a tévét, majdnem 400 percet egy nap. Európai átlagban is nőtt a tévézéssel töltött idő.
A késleltetett tévézés itthon még nem elterjedt, a teljes tévénézés mindössze 1,1 százaléka.
Az Egyesült Állomokban ez 10 százalék, az Egyesült Királyságban pedig 14 százalék. Itthon a lineáris tévézés stabil, leginkább tehetségkutatókat, szappanoperákat és sportot néznek a magyarok.