Steven Seagal odasóz

Steven Seagal
Vágólapra másolva!
Közélet, menekültdrámák, külügyek, európai migránshírek érdeklik napközben a tévézőket, majd estefelé az RTL Klub hagyományos műsoraira mennek. Este 11-től azonban Seagal büntet.
Vágólapra másolva!

Felfelé megy a mai Médialiftben Erős Antónia, mivel az RTL Híradó majdnem 25 százalékot ért el teljes lakosságban, azaz az épp tévézők negyede ezt követte a műsor adásideje alatt. Célcsoportban is 20 százalékos közönségarány fölött volt, így érthető a felfelé mutat nyíl, akárcsak Steven Seagal esetében, aki Az idegen című film 2. részével tette a Film+ csatornát az élmezőnybe, este 11 után 10 százalék fölött ment, ami jó eredmény egy kábeltévétől.

Lefelé megy viszont Jennifer Lien,

a Star Trek Voyager szereplője, hiszen letartóztatták: állítólag csupasz melleit és fenekét mutogatta két kiskorúnak, majd az idézéssel érkező rendőrök nyitva találták a bejárati ajtót, és a csupán egy takaróval elfedett, egyébként meztelen Lient.

Reggel jól kezdett a Mokka, de nyolc után a tévézők zöme hírekre vágyott, ezért az M1-re kapcsolt, és a menekülthelyzet felől informálódott.

Forrás: Origo / Nielsen

A hírfogyasztás egyig, fél kettőig intenzív volt, utána telenovellák és ismételt show-k kötötték le az otthon lévő tévézőket.

Forrás: Origo / Nielsen

Az estét szokás szerint elvitte az RTL Klub, ebben nem ismer kegyelmet. Figyelemreméltó az ezek megőrültek! iparkodása, RTL-es reklámblokkok alatt be is fogta a nagy riválist, illetve az, hogy a Frizbi nem izgatja különösebben a népet. Csütörtökön leültették Laárt és Gallát egy asztalhoz, sokat ígért a beszélgetés, de csak felszínes tréfálkozás ment, egy kis koncertreklámmal, és nem derült ki, mint vesztek össze 19 évvel ezelőtt.

Forrás: Origo / Nielsen

Mutatunk még egy oszlopgrafikont, ma 18-49-ben: látható, hogy az RTL Klub simán vezet, tízből egy tévéző időzik a TV2-n átlagban, az M1 lement 10-ről 8 alá, de ez érthető, mert nem volt összecsapás ezúttal Röszkén. A nemzető főadó, a Duna 4 alatt maradt ebben a korcsoportban.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.