AZ RTL Híradóból kirúgott riporter bejött az ATV-nek

Novák András
Vágólapra másolva!
Az ATV február 5-én magához képest igen jó közönségarányt hozott a teljes lakosságban, az ötödik legnépszerűbb csatornává lépett elő, amihez az esti Világhíradó is hozzájárult. Február 5-i nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A Médialiftben felfelé tart az ATV-n 22.50-kor startolt Világhíradó. A műsorban hosszan megszólalt az RTL-es Híradó-ból még 2012-ben kitessékelt, a Hír24 által hazudós riporternek nevezett Novák András. A teljes lakosságból több mint 70 ezren figyelték Novákot. Mivel előző nap ezt a műsort mindössze 42 ezren nézték, a Médialiftben felfelé megy Novák András.

Szintén zöld nyilat kapott Solti Ádám, a Barátok közt egyik szereplője, akinek karaktere tegnap épp szexelt egy jót Alizzal a történet szerint, az epizód végére láthatóan meg is emelte a közönségarányt - a napi sorozat a legnézettebb műsor is lett, 1 millió 186 ezren voltak rá kíváncsiak.

Az Aszto Show-val ellenben 0,7 százalékos közönségarányt ért el az RTL Klub, a TV2 pedig ennél is rosszabbul szerepelt, az ott futó Asztro-világ-ot csupán az éppen tévézők 0,4 százaléka figyelte - igaz, a nézettség ezeknél a produkcióknál nem is számít a csatornáknak, miután pénzt kapnak az eladott műsoridő után. A délelőtti közönségarányt ábrázoló grafikonon jól látszik az asztroműsorok iránti érdektelenség, az estin pedig a Barátok közt és az ATV-s Világhíradó jó nézettsége.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornákat is, amiből kitűnik az ATV jó teljesítménye, miszerint 3,7 százalékkal ötödikként zárt a teljes lakosságban - a 18-49-es és a 18-59-es célcsoportban viszont egyáltalán nem szerepel, vagyis nagyrészt a 60 felettiek nézik. A napot az RTL Klub nyerte, kerek egy százalékponttal előzve meg legfőbb riválisát, miközben a Film+ most önmagához képest lemaradt, nagyjából a Viasat3-mal került egy szintre.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.