Kilenc után megindult a Cool

Dr. Csont
Vágólapra másolva!
A Dr. Csont megint jól hozott a Coolnak, a csatorna a TV2-t és az M1-et is megelőzte este kilenc után. December 3-i nézettség. 
Vágólapra másolva!

A teljes lakosság körében december 3. legnézettebb műsora a Barátok közt volt 1 millió 179 nézővel, ezt követte a Tények és a Fókusz. Az RTL Klub és a TV2 produkciói mellett a tízes toplistába befért még az M1-ről a Híradó este, a ma vizsgált, 18-59-es célcsoportban pedig a Dr. Csont is, amelyet ebből a korosztályból 304 ezren figyeltek.

Az esti közönségarányt mutató grafikonon jól látszik, hogy a Cool kilenc után jóval 10 százalék fölé emelkedett, a Dr. Csont átlagos közönségaránya a 18-49-es és a 18-59-es korcsoportban is 12,2 százalék volt, a teljes lakosságban 8,9. A 18 és 59 év közöttiek körében a Tények hozta az este legmagasabb közönségarányát, 25,9 százalékot - a 18-49-es korosztály pedig ugyanilyen arányban nézte a Barátok közt-öt.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a főbb csatornák napi átlagos közönségarányát is, amiből látszik, hogy a napot mindhárom kategóriában az RTL Klub nyerte, a Cool pedig a 18-49-es csoportban teljesített a legjobban, 6,9 százalékot hozott. A teljes lakosságban és a 18 és 59 év közöttiek közül a PRO4-et ugyanannyian figyelték, mint a Story5-öt, a 18-59-es korcsoportban pedig a Duna TV és a Super TV2, illetve az M3 és a FEM3 napi közönségaránya is megegyezett.

2014. december 3. közönségarány Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.