Újabb sötét év a magyar tévéknél

forint
Vágólapra másolva!
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója elemezte röviden az évet: előbbi optimista, jövőre növekedést vár, ugyanakkor a bevételek tovább csökkentek, a termékmegjelenítésben pedig nincs még akkora pénz, hogy pótolja a kieső szpotbevételeket.
Vágólapra másolva!

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szerint 22-23 százalékkal csökkentet a bevételek, de úgy látja, hogy a tévépiac kevésbé csökkent, mint a magyar reklámpiac. Jövőre növekedést vár, és főleg azon kábeltévék tudtak növekedni bevételben, amelyek nagy portfolióhoz tartoznak - mondta a Mokká-ban. 2012 a tévében amúgy a termékelhelyezés éve volt, számos példát tudna mondani arról, miképp integrálódtak a márkák a műsorokba. "Nehéz ebből nagy pénzt csinálni, de legalább elindultak ezek a folyamatok" - tette hozzá. A Fordot emelte ki, mint márka, amely a Voice-hoz társult.

Simon szerint négy év alatt 26-28 százalékos csökkenés volt tapasztalható a szpotok árában. "Idén 8-9 milliárd forint tűnt el a reklámpiacról. Ha bizonyos márkák nem kezdenek el hirdetni, ki kell, hogy vonuljanak" - közölte.

Vidus Gabriella az RTL Klub kereskedelmi igazgatója is jelezte, hogy tovább csökkent idén a televíziós reklámpiac. Úgy véli, az új belépőknek mindig van helye, és a fragmentálódó nézettséget úgy lehet egy (vagy két-három) kézben tartani, ha a tévétársaságok portfólióban gondolkodnak. A magyar piacon az egy százalék számít lélektani küszöbnek, várhatóan az RTL II és a SuperTV2 is eléri ezt.

"A tehetségkutatók esetében is három, de akár hat hónappal korábban is gondolkodni kell a termékelhelyezésen, sok energiát kíván minkét fél részéről. Nagyon fontos, hogy a megfelelő partnerek találkozzanak" - mondta a product placementről Vidus, aki a Telenort említette, mint az X-Faktor-ral intenzíven megjelenő márkát.