Negyven éves Amerika kedvenc szendvicse

Vágólapra másolva!
Egy szezámmagos zsömlében, két marhahúspogácsa, saláta, savanyúság, hagyma és a sajt, s mindez nyakon öntve egy különleges szósszal: így áll össze Amerika egyik kedvenc szendvicse, a Big Mac. Az ország gasztonómiai  jelképévé avanzsálódott burger, amelyből szülőhazájában több mint félmilliárd darabot adnak el évente immár 40 éves.
Vágólapra másolva!

A McDonald's egyik legnépszerűbb terméke, a Big Mac 40 éve, 1967-ben indult világhódító útjára. A dupla húsos szendvics kiötlője a franchise jogokkal rendelkező Jim Dellgatti volt, aki 1967-ben kezdte árusítani az új terméket saját McDonald's éttermében, Uniontownban. A burger olyan jól sikerült, hogy egy év múlva már Amerika összes McDonald's éttermében kapható volt.

Forrás: [origo]


Azóta már a világ 100 országában vásárolhatunk Big Mac szendvicset - azonban még mindig a szülőhazásjában a legnépszerűbb: Amerikában évente több mint 550 millió darabot adnak el belőle. Az eladási lista második helyén pedig Japán áll, 150 milliós éves fogyasztással.

Különlegesség, hogy India az egyetlen hely ahol Maharaja Mac-nek hívják a szendvicset és marhahús helyett csirkehúst tesznek bele.

A Big Mac, amellett, hogy Amerika egyik legkedveltebb szendvicse, egyben az egyik legkalóriadúsabb is a maga 540-es kalóriaértékével, így nem csoda, hogy rendszeres fogyasztása és a mozgásszegény életmód nagyban hozzájárul az elhízáshoz, ami Amerika szerte nagy problémát jelent.