Bosszút állnak a csalódott álláskeresők

Vágólapra másolva!
Nem kizárt, hogy a csalódott álláskeresők soha többet nem kérnek az őket méltánytalanul kezelő cég termékéből vagy szolgáltatásából. Ezt a nézetet már minden harmadik diplomás álláskereső vallja. A leggyakrabban a visszajelzés hiánya és az undok interjúztató bőszíti fel a pályázókat - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A Reed Consulting európai pályázó-elégedettségi vizsgálatán évről-évre rosszabb eredményt produkálnak a cégek. Kutatásukban háromezer diplomás álláskeresőt faggattak arról, miként vélekednek a munkaerőt kereső cég toborzási és kiválasztási szokásairól. A diplomások több mint kétharmada elmondta: előfordult már, hogy soha többet nem hallott az őket első körös interjúra behívó cégről. A vállalatok közel egyharmada pedig keresés közben változtatott a jelentkezés feltételein. A tanulmány arra is rámutatott: a diplomások több mint egynegyede a kiválasztást végző HR szakember undok viselkedése miatt utasította el a felkínált állást. A felmérést végző cég szerint az eredményeknek rá kell döbbenteni a vállalatokat: az állásra pályázók egyben potenciális vevők, vásárlók is. A cég jövője szempontjából sem mindegy tehát, hogy bánnak velük.

Az öt legfőbb álláskeresői panasz:

a cég egyáltalán nem adott visszajelzést a pályázatra: 66 százalék
az interjúztató szemtelen, undok, vagy közönyös volt: 33 százalék
a meghirdetett állás követelménye megváltozott 31 százalék
kevés információ a megpályázott állásról 29 százalék
késedelmes döntéshozatal: 21 százalék