A kutatás cégenként és ágazatonként nagy különbségeket mutat - írja a Népszabadság. Míg a kisvállalatok kevesebb mint fele fordít gondot a képzésre, addig a nagyvállalatok szinte mindegyike költ a dolgozók tudásbeli fejlesztésére. A középvállalatok képzési hozzájárulása változott a legnagyobb mértékben: ötven százalékkal nőtt azoknak a cégeknek az aránya, amelyek támogatják a dolgozók ismeretszerzését.
Pénzügyben van a legtöbb képzés
Az ágazatokat tekintve a könnyűiparban és a vendéglátásban költik a legkevesebbet a képzések támogatására, míg a pénzügyi szolgáltatások, a posta és a távközlés területén fordítják a legnagyobb súlyt az alkalmazottak képzésére.
A vizsgálatból kiderült: a legnépszerűbb ismeretszerzési lehetőség a konferenciákon, tréningeken való részvétel. A vállalkozások mintegy fele gyakorlati továbbképzést is nyújt a munkavállalóknak, viszont az önképzést, a rotációt vagy a más vállalkozásnál, más telephelyen tett tanulmányi látogatásokat kevesen említették a vizsgálat során.