A héten a Frontier Airlines és a Silver Airways is bejelentette, hogy törli Kubát a célpontjai közül. Utóbbi április 22-től állítja le járatait a kubai városokba, amelyek között nem szerepel Havanna, noha a Silver korábban nagyon szeretett volna rá engedélyt kapni a hatóságoktól. A Frontier viszont épp a Miami-Havanna útvonalát szünteti meg június 4-től – írja a Bloomberg.
A légitársaságok egyrészt a vártnál magasabb költségekkel magyarázták döntésüket, ami azonban még nagyobb probléma, hogy
a járatok kihasználatlanul repültek.
Az amerikai szankciók enyhítése után hatalmas kínálat jelent meg a kubai útvonalakon, a kereslet azonban ezzel nem tartott lépést.
Más légitársaságok is visszafogták kezdeti kapacitásaikat. Az American Airlines 25 százalékkal csökkentette járatai számát, a JetBlue Airways pedig kisebb gépeket állít be ezekre az útvonalakra.
Tavaly összesen 110 napi járatra osztottak ki engedélyt az Egyesült Államokból Kubába – közülük 20-ra Havannába –, és a légitársaságok egymás sarkát taposták, hogy részt szerezzenek a piaci tortából. Ha ugyanis az embargó tovább enyhül, akkor ez igen jövedelmező lehetne számukra: például a jegyárak emelésével is reagálhatnának az élénkülő turizmusra. Egyelőre azonban csak korlátozott célokra engedik az amerikai polgárokat Kubába utazni, és csak társas utakon.
A hidegháborúban megszakított amerikai-kubai diplomáciai kapcsolatok helyreállítását 2014 decemberében jelentették be. Washington és Havanna 2015 júliusában hivatalosan is megnyitotta a nagykövetségeket a két fővárosban. Az első amerikai utasszállító, amely 1961 óta Kubába repült, a JetBlue légitársaság gépe volt, amely a floridai Fort Lauderdale-ből augusztus 31-én érkezett Santa Clarába.