Hinné, hogy ez a vasútállomás Magyarországon van?

Balatonszentgyörgyi vasútállomás
Vágólapra másolva!
Befejeződött az 1895-ben épült balatonszentgyörgyi vasútállomás műemlékvédelmi szempontok szerinti teljes felújítása. A beruházást a MÁV az állomásfejlesztési program keretében, döntő részben uniós forrásból hajtotta végre.
Vágólapra másolva!

Hivatalosan is átadták a Balaton egyik legszebb vasútállomását – áll a MÁV közleményében. A balatonszentgyörgyi csomóponti vasútállomáson a személyszállítás szempontjából két fontos vasútvonal is találkozik (Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes és Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk), így kiemelt szerepe van a vasútüzem szempontjából. Az állomáson állandó forgalmi szolgálat működik, a jegykiadás folyamatos, a teherforgalom is jelentős.

Forrás: MÁV

A múlt év tavaszán indított rekonstrukció fő célja az állomás külső és belső utasforgalmi tereinek fejlesztése, megújítása, az utaskiszolgálás színvonalának emelése, a munkahelyek komfortfokozatának javítása volt. A projekt tartalmazta az állomás környezetének rendezését, valamint utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek kiépítését is.

Forrás: MÁV

A beruházás keretében a kivitelező a felvételi épület oldalszárnyait újraépítette, a perontetőt az eredeti állapotába visszaállította, az épületen még fellelhető kiegészítő szerkezeteket (nyílászárókat, spalettákat) újragyártotta. A tervezés és a kivitelezés során kiemelt figyelmet fordított az akadálymentesítésre is.

A környezetet is rendezték

Az állomás területén szétszórt kisebb, rossz állapotú épületekben elhelyezett szakszolgálatok a felvételi épületbe, illetve a csatlakozó, úgynevezett laktanyaépületbe kerültek. A felszabaduló, kiüresedő épületek lebontásával pedig rendezték a teljes környezetet:

a tereprendezés során zöldfelületeket, gépkocsiparkolót és kerékpártárolót alakított ki kivitelező.

Forrás: MÁV

A végső simításokkal, virágosítással és muskátlikkal a Balaton talán legszebb állomásává varázsolták a csomópontot. Az állomás központi, felvételi épülete egyébként

1895-ben épült az egykori Déli Vasút I. osztályú állomásépületének típusterve szerint.

A Déli Vasút akkori indóházait az osztrák Carl Schlimp építészmérnök és építési vállalkozó tervei alapján készítették.

A rekonstrukciós munkálatokat a vasútüzem zavartalan fenntartása mellett kellett elvégeznie a ZÁÉV-nek, amellyel nyílt közbeszerzési eljárás után szerződött a MÁV Zrt. a beruházás elvégzésére. A vasútállomás döntő részben uniós forrásból,

összesen közel 615 millió forintból újult meg.

A MÁV több mint 100 millió forinttal járult hozzá a kivitelezés költségeihez.