Rákos lett, mégsem kapta vissza a repülőjegye árát

easyjet beszállás
Már nincs garancia a kézipoggyászra
Vágólapra másolva!
Az EasyJet csak egy leutazható utalványt ajánlott fel a nőnek.
Vágólapra másolva!

Mások számára is tanulságos lehet az, ami egy 53 éves angol nővel történt. Helen Rowland egy tíznapos nyaralásra készült partnerével a törökországi Antalyában, ám mellkasi fájdalmai miatt orvoshoz ment. A mellrák egy ritka fajtáját diagnosztizálták nála,

a daganatot pedig épp akkor távolították volna el, amikor utaznia kellett volna.

A nő azonnal felhívta az EasyJet légitársaságot, hogy a diagnózisra hivatkozva lemondja az egy hónap múlva esedékes utat, és visszakérje a két, egyenként 200 fontos (85 ezer forint) jegy árát. A „közömbös” kezelő visszautasította a jegyárak visszatérítését, majd – megkérdezve felettesét - felajánlott egy 127 fontos utalványt, amelyet hat hónapon belül lehetett felhasználni a társaság járataira.

A szabály az szabály

A diagnózis hírétől amúgy is lesújtott nő nagyon csalódott volt az ügyintéző hozzáállása miatt. „Nem számítottam rá, hogy az egész 400 fontot (170 ezer forint) visszakapjam, de

panaszolta a nő a Daily Mailnek. „Szerintem ez undorító volt. Felajánlottam, hogy elküldök minden papírt a kórházból bizonyítékként, de senki nem akart tudni róla” – mesélte a lapnak.

Vagy utazik, vagy bukta a jegy árát Forrás: Flickr/David, Bergin, Emmett and Elliott

Az EasyJet azt közölte a nővel, hogy a társaság nem téríti vissza a jegyek árát, ha a visszamondás 24 órával a járat foglalása után történik. A cég szabályzatában ez áll: „Nem jár visszatérítés abban az esetben, ha az utas a személyes körülményeiben bekövetkezett bármilyen változás következtében, például egészségügyi okokból nem tud elutazni, a 24 órán belüli lemondási szabály alkalmazását kivéve.”

Emelték az utalvány összegét

Miután a Daily Mail megkereste az EasyJetet, a társaság módosította álláspontját, és a jegyek teljes értékére utalványt ajánlott fel, a visszatérítést azonban továbbra is elutasította. A cég szóvivője közölte, hogy együtt éreznek az ügyfelükkel, és épp ezért ajánlottak fel neki utalványt a teljes jegyárra (levonva a 13 fontos adminisztrációs díjat), de a jegyek nem visszatéríthetők. Mivel az utas elmagyarázta nekik, hogy a közeljövőben nem tudja azt felhasználni,

ezért meghosszabbították az érvényességét három évre.

A társaság ezúttal is azt javasolta utasainak, hogy a váratlan körülményekre felkészülve vegyenek teljes körű utasbiztosítást, amely fedezi az ilyen költségeket. Az már más kérdés, hogy az EasyJet olyan esetekben is beszedi az adminisztrációs díjat – mondván, a biztosító majd úgyis megtéríti –, amikor például igazolást állít ki az utasoknak a járattörlésről (erről itt olvashat részletesen).

És másoknál?

A Wizz Air üzleti szabályzatában nem találtunk lehetőséget a jegyár visszatérítésére abban az esetben, ha az utas a foglalás után és az utazás megkezdése előtt megbetegszik, csak a közeli családtag halála esetén, bizonyos feltételek mellett. A Ryanairnél viszont igen: „Egy utas komoly betegsége vagy halála esetén - ami lehetetlenné teszi az utazást - az érintett személyek és az ugyanazon a foglalási hivatkozáson lévő más személyek számára saját belátásunk alapján módosíthatjuk a foglalást úgy, hogy a járat megváltoztatásánál nem érvényesítjük a korlátozásokat, és nem számolunk fel díjat, vagy visszatérítést adunk, amennyiben bizonyítékként a megfelelő dokumentumok az utazás megkezdésének napja előtt bemutatásra kerülnek" – áll a cég fuvarozási feltételeiben. Megnéztük néhány hagyományos légitársaság (Lufthansa, Air France, British Airways) szállítási feltételeit is; náluk a vásárolt jegy típusától függően van lehetőség a lemondásra díj fejében, de külön lemondási és visszatérési klauzulát nem találtunk a hirtelen bekövetkezett betegség esetére.

Szavazzon!

Ön szerint helyesen járt el az EasyJet?