Dráma tízezer méterrel a Csendes-óceán felett

Cathay Pacific
Vágólapra másolva!
Filmre vették, ahogy a légiutas-kísérők felkészítik az utasokat a vízre szállásra.
Vágólapra másolva!

A Cathay Pacific hongkongi légitársaság Boeing 777-300 típusú gépe Hongkongból Los Angelesbe tartott a fedélzetén 276 utassal és 18 fős személyzettel. A repülő 33 ezer láb (10 058 méter) magasságban repült a Csendes-óceán északi része felett, amikor a személyzet füstöt jelentett.

A pilóta úgy döntött, hogy megszakítja útját,

és az Egyesült Államok Alaszka államához tartozó Shemya szigete felé vette az irányt, ahol az amerikai légierő tart fenn egy repülőteret.

Feszült percek

A kényszerleszállás azonban az ilyenkor szokásosnál is izgalmasabbra sikerült. Egy 25 éves brit turista, Ethan Williams filmre vette, ahogy az utasokat felkészítik az eseményre. A videó elején arról számol be, hogy a légiutas-kísérők őrültként rohangásznak ide-oda, ellenőrzik a vészkijáratokat, táskákat vesznek magukhoz, és kigyúltak a figyelmeztető jelek. Bár nem tudja, mi történik pontosan, de „valami nincs rendben".

Nem sokkal később az utasokat arról értesítették, hogy a repülő kényszerleszállást hajt végre, bár az okát nem mondták meg. A Daily Mail beszámolója szerint azt is közölték velük, hogy

A cipőket le kellett venni, a mentőmellényeket pedig fel, és begyakoroltatták a becsapódáskor hasznos túlélőpózt (a témáról bővebben itt olvashat). A stewardessek igyekeztek megnyugtatni az utasokat, világos utasításokat adtak, így a feszültség ellenére nem alakult ki pánik.

Leszállás a szárazföldön

Mindenesetre nagy volt a megkönnyebbülés, amikor nem sokkal később közölték, hogy „normál leszállásra" kerül sor, tehát nem a vízre teszi le a gépet a pilóta.

A vészhelyzet jelentése után 25 perccel a repülő rendben földet ért Shemya szigetén.

Itt körülbelül hat órát tartózkodott, majd tovább repült az 1900 kilométerre lévő Anchorage-ba, ahonnan egy helyettesítő gép vitte el az utasokat Los Angelesbe 17 órás késéssel.

A járat tervezett (piros) és valós (kék) útvonala Forrás: Flightradar24.com

A légitársaság közleménye szerint a füst forrása egy hűtőventillátor volt, amely a raktér mellett, az utastér alatt helyezkedett el. A füst egyébként főként a pilótafülke környékén volt érezhető.