Még olcsóbb lesz a Ryanair

Új üzleti modell a Ryanairnél, Michael O'Leary a cég vezetője, fapados légitársaság, repülés
Ryanair CEO Michael O'Leary poses for photographers during a press conference at Maastricht-Aachen Airport on January 16, 2013. Dutch television station KRO, in their program Reporter, said Ryanair aircrafts do not refuel enough gasoline. Ryanair will thereby bring the flight crew and passengers in great danger, as a consequence. According to O'Leary, this is a lie and he will take legal action against the KRO. ANP JERRY LAMPEN netherlands out - belgium out
Vágólapra másolva!
Az alacsonyabb üzemanyagárból az utasoknak is részesednek majd, ígéri a vezérigazgató.
Vágólapra másolva!

Nagyon jó időszakot tudhatnak maguk mögött a világ légitársaságai, hiszen miközben az üzemanyagárak jelentősen estek, a jegyek nem lettek olcsóbbak, így nagyobb profitot rakhattak zsebre. Amint azonban azt már egy tavalyi cikkünkben jeleztük, 2015-ben változhat a helyzet, hiszen az erősödő verseny kikényszerítheti az árcsökkentést.

A Ryanair vezérigazgatója most megerősítette ezt a feltételezést. Michael O'Leary a francia Le Journal du Dimanche lapnak nyilatkozva azt ígérte, hogy az általa vezetett ír fapados társaság a következő két évben 15 százalékkal mérsékli a jegyei átlagárát, amely így 40 euróra esik. Érzékeltetésül hozzátette, hogy a legtöbb légitársaság rövid járataira 170 euró az átlagár.

Jönnek az új Boeingek

A jegyárcsökkentést az olcsóbb üzemanyag teszi lehetővé, ám később más tényezők is szerepet játszanak benne. Például azok az új Boeing-gépek, amelyekbe több utas fér majd, és átlagosan 18 százalékkal kevesebbet fogyasztanak majd. Ezeknek a repülőknek a beszerzéséről korábban itt írtunk részletesen.

Micheal O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Forrás: AFP/Jerry Lampen

A Ryanair vezérigazgatója az utóbbi időben igyekezett finomítani nyers modorán, a francia lapnak nyilatkozva azonban beszólt az Air France-nak, amelynek tavaly több százmillió eurós kárt okozott a pilóták sztrájkja. A rossz foglalkoztatási feltételeket firtató kérdésekre azzal védekezett, hogy jelenleg is 300 pilóta és 1000 légiutas-kísérő vár arra, hogy a Ryanairnél dolgozhasson, és míg sok társaság – köztük az Air France – elbocsátja dolgozóit, addig ők felvesznek, bővítenek.

Megveti a francia politikai osztályt

O'Leary azt mondta, szereti Franciaországot és a franciákat, a francia politikai osztályt azonban megveti, mert az lerombolta a francia gazdaságot. Egyúttal megvédte a Ryanair döntését, hogy a cég nem foglalkoztat tartósan alkalmazottakat Franciaországban a munkaügyi és adózási törvények „adminisztratív őrülete" miatt.

Szavazzon!

Önnek szimpatikus a Ryanair üzleti modellje?