Kigolyózzák Ukrajnából a Wizz Airt?

repülőjegy árfolyamkockázat
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója (j) és egy stewardess beszélget a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren, ahová London-Lutonból megérkezett a légitársaság első menetrend szerinti járata.
Vágólapra másolva!
A kijevi hatóság szigorítja a működési feltételeket, amelyeknek egy éven belül meg kell felelni.
Vágólapra másolva!

Nehéz helyzetbe kerülhet Ukrajnában a Wizz Air ottani leányvállalata, miután az ukrán légügyi hatóság új szabályokat fogadott el az útvonalengedélyek kiadásáról és visszavonásáról (a rendeletet az igazságügyi minisztériumnél iktatták, és napokon belül hivatalosan is megjelenhet). Az egyik előírás arra vonatkozik, hogy a légitársaságoknak több mint 50 százalékban ukrán tulajdonban kell állniuk, a másik pedig arra, hogy a nemzetközi mellett belföldi járatokat is kell üzemeltetniük. Mindennek egy éven belül kell megfelelniük.

A Wizz Air ukrán leányvállalata két repülőgéppel 16 útvonalat repül Kijevből, és tavaly 1 millió utast szállított. Bár a tulajdonosi szerkezet átalakítása elvileg megoldható lenne, a belföldi járatok előírása potenciálisan megoldhatatlan feladat elé állíthatja a magyar kötődésű diszkont légitársaságot – írja a Bloomberg alapján a Skift. A Wizz Air 180 üléses gépei ugyanis a nemzetközi útvonalak kihasználásra jók.

Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A társaság a kelet-ukrajnai válság nyomán korábban már bezárta donyecki bázisát, és felfüggesztette a tervét egy másik nyitására Lvivben. Ennek következtében három gépet vont ki Ukrajnából.

Beszüntetheti a repülést

A Wizz Air Ukraine szerint a mostani intézkedés csökkenti a járatok számát, szűkíti az utasok választási lehetőségét, és növeli a jegyárakat. A szigorúbb szabályozás arra kényszerítheti a társaságot, hogy beszüntesse a repülését – áll az ukrán leányvállalat közleményében.

A konfliktus várhatóan nem érintené a Budapest-Kijev útvonal sorsát, azt ugyanis a Wizz Air Hungary repüli.