Godfrey Kiwanda kampalai sajtótájékoztatóján mutatta be az ugandai kormány új turisztikai marketingterveit, ahol egy csapat telt idomú nővel vette körbe magát. A miniszter szerint a kampány részeként reklámozzák majd az ugandai nőket, akik a júniusban tartandó Miss Curvy Uganda szépségversenyen mutathatják meg bájaikat.
Uganda gyönyörű nőkkel van megáldva. Szépségük egyedülálló és sokoldalú.
Ezért döntöttünk úgy, hogy kihasználjuk az egyedülálló szépséget, az idomokat..., hogy ezt a szépséget olyan termékké tegyük, amelyek a már meglévők– a természet, a nyelv, a gasztronómia – mellett reklámozunk, hogy turisztikai vonzerővé váljon” – idézi Kiwandát az AFP-re hivatkozva a Daily Mail. A Miss Curvy Uganda szépségverseny győztese szerepelni fog az ország turisztikai kampányában.
A terv azonban még Ugandában is megbotránkozást váltott ki. A helyi nőszövetség vezetője perverznek nevezte az ötletet. „Azt gondolni, hogy a mai korban a nőket szextárgyakként lehet használni, abszurd, és mi elítéljük” – mondta Rita Aciro.
A közösségi oldalakon is megütközést váltott ki a kampányterv,
egy vállalkozó pedig online petíciót indított annak visszavonására.
Legutóbb Litvániában kerekedett botrány egy szexuális töltetű reklámkampányból. Vilnius ugyanis Európa G-pontjaként népszerűsítette magát. A témáról itt írtunk bővebben.