Hatalmas blamázs az Airbus új gépének felszállásánál

Qatar Airways Airbus A350
Vágólapra másolva!
A Qatar Airways gépe óriásit fékezett New Yorkban, amit videóra vett egy utas.
Vágólapra másolva!

Nem sikerült túl jól az Airbus új gépének, az A350-esnek első felszállása az Egyesült Államokból. A Qatar Airways vezérigazgatója ugyanis egy marketingkampány keretében utazott vele New Yorkba, majd a charterjárat néhány újságíróval és a társaság alkalmazottaival a fedélzetén indult vissza Dohába.

Nagy fékezés volt

A gép business osztályán tartózkodott többek között Zach Honig, a The Points Guy főszerkesztője, aki lapjában számolt be a meghiúsult felszállásról. Honig egy videót is készített arról, amikor a repülő a felszálláshoz gyorsítva hirtelen fékezni kezd, és megáll.

„Ahogy az a videón látható, 18 másodperccel azután, hogy elkezdtünk gyorsítani a JFK repülőtér 22R kifutópályáján (szaknyelven futópálya), a repülő megszakította a felszállást, és

– számolt be a történtekről Honig. A turistaosztályon az ülésekre elhelyezett párnák és takarók szinte mindegyike a padlóra került – érzékeltette a fékezés erejét az újságíró.

Rövidnek találta a pályát a gép

„Szerencsére senki sem sérült meg, de néhány utast (beleértve engem is) eléggé megrázott a dolog" – mesélte Honig, aki ezek után egy másik újságíróval együtt le akart szállni a gépről. Egy ideig úgy tűnt, ezt meg is engedik nekik, aztán odament hozzájuk a Qatar Airways kereskedelmi igazgatója megnyugtatni őket, hogy

egy jelzőműszer volt a felelős a felszállás megszakításáért.

A Qatar Airways Airbus A350-es gépe (képünk illusztráció) Forrás: Flickr/Kiefer.

„Ahogy értettem, az A350-es valamiért úgy döntött, hogy a mi 3353 méteres kifutópályánk túl rövid a felszálláshoz, és a gép teljesen befékezett – mindezt magától" – írta a főszerkesztő. Azt mondták Honignak, hogy megpróbálnak egy másik kifutópályán felszállni, és ha az sem sikerült, akkor leszállhatnak.

Végül maradniuk kellett a fedélzeten:

1 óra 40 perccel később a repülő rendben felszállt az utasaival Dohába.