Kevesen ismerik, de olcsó az új ferihegyi buszjárat

Vágólapra másolva!
Január 1-ején indult az az új ferihegyi buszjárat, amely egyelőre az ország uniós elnöksége idején, azaz a következő fél évben közlekedik a két ferihegyi terminál és a főváros csomópontjai és szállodái között. A Weekendbus Zrt. által üzemeltetett buszjáratról a repülőtér dolgozói és az utasok is egyelőre keveset tudnak, és bár többen szálltak fel a BKV járatára, azért magyar és külföldi utasok is üdvözölték az új szolgáltatást.
Vágólapra másolva!

Korrektnek tűnik, főleg ha a BKV buszaival összehasonlítjuk ezt - mondta az [origo]-nak Mátyás, akivel a Ferihegy 2A terminál érkezési oldalán beszélgettünk a buszmegállóban, ahol a Weekendbus Zrt. új reptéri szolgáltatásával és az árakkal ismerkedett. A fiatalember elmondta, hogy sokszor fordul meg Európa repülőterein és tapasztalatai szerint a Weekendbus tarifája olcsóbb mint a legtöbb repülőtér hasonló szolgáltatása.

A társaság január 1-ején indította új szolgáltatását, amely a tervek szerint Magyarország uniós elnökségének idején, a következő félévben működik és ha beválik, a cég esetleg folytatja a szolgáltatást. A Weekendbus egyelőre négy járművet működtet a Roosevelt tér, Erzsébet tér, Blaha Lujza tér, Keleti pályaudvar, Stadionok, Népliget, Ferihegy 1, Ferihegy 2 útvonalon, a buszok félóránként közlekednek és az utolsó éjfélkor indul Ferihegy 2-ről. A jegyek 5 euróba kerülnek, de lehet fizetni forintban is, így 1400 forintot kell leszurkolni a sofőrnek.

Fotó: Magócsi Márton [origo]

Mátyás szerint igénybe venné a szolgáltatást, ha a városba készülne, bár azt furcsának tartja, hogy akkor is 5 eurót kell kifizetni a jegyért, ha Ferihegy 2-ről az 1-es terminálra megyünk és akkor is, ha mondjuk az Erzsébet térre. Az Oroszországból érkező Irina és férje szerint ez még így is megéri. A pár többször utazott már a két terminál között taxival és előfordult, hogy 5 eurónál nagyobb összeget kértek el tőlük. Ha pedig a belvárosi szállodánkba megyünk, mindenképpen jobban megéri, mint a 20-30 euróba kerülő taxizás - mondták. A repülőtéri taxihelyzetről ebben a cikkben olvashat. A két terminál közül egyedül Ferihegy 1-re lehet vonattal is eljutni, ide a Nyugati-pályaudvarról indulnak vonatok.

Az éppen a megállóban várakozó járat sofőrjétől megtudtuk, hogy magyarok és külföldiek egyaránt váltottak már jegyet a buszra, de egyelőre kevés az utas, többen használják a BKV 200-as jelzésű járatát. A buszvezető szerint ez csak azért van, mert egyelőre nincs bevezetve a szolgáltatás. A repülőtér érkezési oldalán mi sem találtunk ismertető anyagokat, szórólapokat, vagy feliratokat, amelyek felhívnák az érkezők figyelmét a buszokra. Két információs pultnál is érdeklődtünk, de érdemi felvilágosítást itt sem kaptunk a buszokról. Az itt dolgozó hölgyek csak annyit tudtak mondani, hogy egy nagy barna buszt keressünk, de sem a jegyárakról, sem az útvonalról nem tudtak részleteket. Nedeczky Tibor, a Weekendbus ügyvezetője szerint a megállóban ugyan volt egy tájékoztató tábla, de azt valaki néhány nap alatt leszerelte.

Fotó: Magócsi Márton [origo]

A cég honlapja részletes információkat közöl a járatokról, de angol nyelven csak az árakról találtunk egy pdf fájlt, valamint egy Google fordítót is bekötöttek az oldalra, így az országba érkező diplomatáknak sem lesz könnyű dolguk, ha busszal szeretnének bejutni a városba.

Nedeczky Tibor az [origo]-nak elmondta, hogy a szolgáltatás működtetését nem pályázaton nyerték, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium adta meg rá az engedélyt, mint közszolgáltatásra. A társaság megállapodást kötött a BKV-val a repülőtérnél lévő buszmegállók használatára, így Nedeczky szerint jogszerűen használják a repülőteret, s a használathoz a Budapest Airport is megadta az engedélyt.

Hasonló szolgáltatás egyébként korábban is működött már Ferihegyen, de 2002 óta csak a BKV és a reptéri minibusz szolgáltatás érhető el. Nedeczky elmondta, hogy a viteldíjak árát nem a cég határozta meg, hanem a minisztérium. Az új szolgáltatás elsődleges célja, hogy kulturált közlekedési szolgáltatást nyújtson az uniós konferenciákra érkező diplomatáknak, ami egyébként elvárás is az elnökség idején. Az ügyvezető becslése szerint napi 500 utas lenne szükséges ahhoz, hogy nyereséggel üzemeljen a vállalkozás.