Az indonéziai Gugnung Padang a legrégibb ismert piramis

Gunung Padang
Egy csapat régész, geofizikus, geológus, és paleontológus több intézettel együtt Indonéziában bizonyítékot talált, ami azt mutatja, hogy a Gunung Padang a legrégibb ismert piramis a világon. Az Archaeological Prospection magazinban publikált dolgozatukban a csoport leírja a kulturális örökség helyínén végzett tanulmányukat. - írja a phys.org.

A Gunung Padangot évk óta megalitikus struktúrának tekintik - Indonéziában, Java nyugati részén, egy kialudt vulkán csúcsán helyezkedik el, és a helyiek szent helynek tekintik. 1998-ban kulturális helyszínnek nyilvánították.

Éveken át véleménykülönbség volt, abban, hogy milyen természetűnek tekintsék a dombot. Voltak, akik szerint ember természetes képződmény, aminek az emberek kidíszítették a csúcsát, míg mások szerint a dombot telkesen, vagy nagyrészt ember által alkotott.

Ebben az új tanulmányban a kutatók hosszú távú tudományos kutatásnak vetettál alá a szerkezetet. 2011-2015-ig a szerkezetet szeizmikus tomográfiával, elektromos ellenállás tomográfiával és talajba hatoló radarral tanulmányozták a struktúrát. Le is fúrtak a dombba és mintákat gyűjtöttek, hogy szénizotópos kormeghatározással megtudják a dombot felépítő rétegek korát.

A kutatók egyértelműen megállapították, hogy a Gunung Padangot nagyrészt emberi kéz alkotta. Arra is találtak bizonyítékot, hogy a szerkezetet szakaszosan építették, évezredek teltek el a szakaszok között. És azt találták, hogy a legrégibb részek valamikor Kr.e. 25.000 és 14.000 évvel ezelőtt készültek, így ma ez a legrégibb ismert piramis a világon.

(a) Helikopterről készült légi felvétel Gunung Padangról. (b) Részletes geodéziai vizsgálatból létrehozott tomográfia és helyszíni térkép.(c) Gunung Padang régió geológiai térképe (1972).(d) Egy 2014-ben végzett drónos vizsgálatból nyert ortofotó térkép, ami mutatja a műveleti helyszíneket (fehér téglalapok) és a fúrási helyszíneket (piros pöttyök). T1, Terasz 1; T2 Terasz 2; T3 Terasz 3; T4 Terasz 4; T5 Terasz 5. Forrás: https://phys.org/news/2023-11-evidence-strongly-indonesia-gunung-padang.html

Konkrétabban, a kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy az idők folyamán számos erőfeszítés történt, ami együtt egy teljes struktúrát hozott létre. Az első faragott lávából áll - ahol az építők alakokat véstek egy kis holt vulkán csúcsára. Aztán sok ezer évvel később, valamikor Kr.e. 7.900-6.100 között egy másik csoport tégla és szikla oszlop réteget adott hozzá. Némi ismeretlen idővel később egy másik csoport egy föld réteget tett hozzá a domb részéhez, a korábbi munkát némileg befedve. Aztán valamikor 2.000 és 1.100 között Kr.e. egy másik csoport hozzátett még földet a csúcsra, kő lépcsőzetet, és más elemeket. A kutató csapat arra is talált valami bizonyítékot, hogy a szerkezet belsejében lehettek üreges részek, ami azt sugallja, hogy lehettek rejtett kamrák. Azt tervezik, hogy lefúrnak oda és leeresztenek kamerát, hogy megnézzék mi van ezeken a területeken.